От тази сутрин в Направление "Архитектура и градоустройство" в София работи изнесено бюро на Агенцията по кадастър с цел улесняване на гражданите. След дни втори офис ще отвори врати на улица "Кракра" 3. Вече действат 5 изнесени офиса в районни администрации "Подуяне", "Люлин", "Надежда", "Нови Искър" и скоро в "Илинден".
Гражданите да имат по-бърза, по-качествена и по-достъпна услуга, това е целта услугите в Агенцията по кадастър да се предоставят по електронен път, каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков:
Подготвихме вече, днес разпращаме до Нотариалната камара, Сдружението на общините писмо, с което тази услуга се прекратява, няма да има подобна лична услуга и това ще става по електронен път, безплатно.
Предстои въвеждането на възможността за получаване на услуги чрез т.нар. "идентификационен код", чрез който подаваме данъчни декларации.
Стефан Петров – IT директор в Агенцията по кадастър:
В бъдещото надграждане на системата, което сме заложили по един европейски проект, е предвидено да има и такава идентификация. Досега системата, тъй като е разработвана преди приемането на тези изисквания, беше само за електронен подпис, но в близката година имаме едно сериозно надграждане на системата, и ще може и това нещо.
Другото нововъведение по-нататък във времето ще бъде получаването на документа чрез куриерски услуги. Вече е безплатна услугата за нанасяне на промени в кадастралната карта.