Фондация „Пловдив“ 2019 от днес е с изцяло нова визия – графичен знак и обновен сайт. С напредването на проектите се появи и много сериозна необходимост от графичен знак, който да бъде подпис на „Пловдив 2019“, това заяви при представянето Светлана Куюмджиева, артистичен директор на организацията.
Въпреки семплата, изчистена и категорична форма, в логото се опитахме да съчетаем много символи. Седемте линии в него асоциират към седемте тепета на града. Най-важната и силна асоциация, която логото трябва да прави е за вход, за портал към Пловдив-2019, към нови събития и изживявания. Това е арка, която архитектурно напомня на много архитектурни символи в града – Античния театър, Античния стадион и др., заяви Красимир Ставрев, представител на студиото, което е изработило новия знак. Той допълни, че е избрана черно-бялата комбинация, тъй като тя дава свобода и гъвкавост при използването на логото.
Мисля, че достатъчно силна е графиката, което ще позволи на европейците да асоциират директно античните форми на стадиона, театъра, Одеона. И е много близо до тяхната естетика. Надявам се, че всички пловдивчани ще го припознаят, коментира Ставрев.
От днес сайта на Фондация „Пловдив 2019“ също е обновен, по него също работи пловдивско студио.
Новата физия на организацията не е скъпа. За авторство на логото сме платили 3000 лева. Цената за сайта е също нормална, обясни Светлана Куюмджиева.
Visual Identity from Plovdiv 2019 on Vimeo.