Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Европейският потребителски център с акция на летище София за правата на пътниците

Игнат Арсенов
Снимка: личен архив

Европейският потребителски център проведе акция на летище София за правата на пътниците. Специалистите дадоха съвети в навечерието на празниците, когато и авиокомпаниите са претоварени, какво да се предприеме при закъснения, анулирани полети, отказан достъп на борда, изгубен багаж. Все повече потребители избират да пазаруват онлайн, което има редица предимства. 

Директорът на центъра Игнат Арсенов обясни за предаването „Хоризонт до обед“, че през целия днешен ден всеки ще може да се информира за правата на пътниците:

Ние провеждаме тази инициатива ежемесечно, по един ден на различни транспортни възли. Днес сме на летище София, Терминал 2. Нашата основна цел е да даваме информация на пътниците за техните права.

Пътниците трябва да са особено внимателни, беше категоричен Арсенов и добави:

Летищата ще бъдат претоварени. Ние ги съветваме и затова какви са техните задължения, защото те имат и задължения да се явят навреме на летището, за да се качат на самолета. Така че нека да внимават за това да са по-рано на летището, ще има повече хора, ще отнема повече време проверката за сигурност и паспорт, да внимават какви стоки слагат в багажа.

По думите му, при закъснение на полета над два часа пътникът има право да търси от авиокомпанията храна и напитки, а ако чакането ще продължи повече от една нощ, то трябва да бъде осигурен и хотел за нощуване. Пътникът има право и на две телефонни обаждания, за да уведоми близките си, че ще закъснее. Ако закъснението на полета е над 5 часа, всеки може да се откаже да пътува:

Това е рядко срещана хипотеза. Това е избор на пътниците, не на авиокомпанията. Ако закъснението е причинено по вина на авиокомпанията и е продължило повече от три часа, ние имаме право на допълнително парично обезщетение в рамките от 250 до 600 евро. 

По отношение на онлайн пазаруването Арсенов заяви:

Онлайн пазаруването е все по-предпочитан начин от потребителите, включително и да се пазаруват подаръци за Коледа и Нова година. Това, което потребителите трябва да знаят е, че срокът за доставка на подаръците е 30-дневен. И затова, ако искаме нещо да пристигне по-бързо, трябва да се договорим с търговеца това да стане по-бързо. Да знаем, че имаме възможност да я върнем, да ни бъдат върнати парите и да купим заместващ подарък. Ако все пак стоката не пристигне, да се откажем от покупката и да искаме парите си обратно. Ако не харесаме обаче от това, което сме избрали, може да се наложи да платим парите за връщане на стоката.

Повече за правата на пътниците чуйте в звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна