Най-общо изследването показва, че липсва важна преддоговорна информация, която е нужна на потребителите, за да направят своя избор. Липсват и достъпни средства за обезщетение - например извънсъдебни способи за решение при възникване на проблеми, обяснява изпълнителният директор на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов:
Единият от изводите е, че всъщност липсва механизъм, по който потребителите да могат да търсят някакви свои права. Тоест това е едно по-скоро искане или апел към европейските институции - да подемат инициатива и да разработят механизми, най-вероятно на междудържавно равнище. Да кажем, ако има много търговия с американски сайтове, защо да не се създаде един механизъм за извънсъдебно решаване на спорове - споразумение със САЩ. Това е нещо, което може да се направи - въпрос на инициатива. Европейската асоциация с това проучване просто казва: "Има такъв проблем" - или хората нямат доверие и затова трябва да се предприеме нещо.
Повече по темата за правилата и защитите на потребителите при онлайн пазаруване можете да научите от звуковия файл.