Авиокомпанията дължи определени грижи на пътниците, като първото задължение е било да премаршрутира пътниците до крайната дестинация. Бил е осигурен превоз с автобус, осигурени са били храна и напитки чрез ваучери, а част от пътниците са били настанени в хотел. Авиокомпанията трябва да покрие разноски на пътниците включително за две телефонни обаждания, поясни Арсенов.
Спорен е въпросът дали пътниците в случая имат право на допълнително парично обезщетение по 400 евро на пътник, изтъкна още Игнат Арсенов.
Румен Илиев, пътувал с полета от Лондон и впоследствие правителствения Airbus до София потвърди, че пътувалите с полета от Лондон, кацнал извънредно в Тимишоара, ще заведат колективен иск срещу авиокомпанията.
Авиокомпанията постъпи много некоректно, всички телефони за връзка бяха изключени. Опитахме се да се свържем с омбудсмана Мая Манолова и благодарение на нея успяхме да влезем в контакт с Министерския съвет и да бъде изпратен правителственият самолет. Искаме от името на всички пътуващи да изкажем своето огромно възмущение от авиокомпания „Ryanair“, разказа Илиев:
Ние не сме си платили до летище Тимишоара, не сме си платили да пътуваме с автобуси, 800 километра в това лошо време.
Бяхме оставени в транзитна зала - близо 120 души, малки деца, болни хора, възрастни жени, имаше бременни сред пасажерите, допълни Илиев. Хората са лежали по пейките в недобре отопления салон на летището.
Ние сме третирани като страни от третия свят, затова искаме компенсация, допълни Илиев, според когото е трябвало пътуващите да бъдат настанени в самолет до възможност за ново излитане. Хората по думите му не са били подготвени финансово за подобен престой.
Още по темата чуйте от звуковия файл.