Четирите трасета на нощните автобуси ще се засичат в една точка - на площад "Княз Александър I", за да могат хората да се прекачват и да пътуват по желания маршрут. Ако няма чакащи на спирка пътници, автобусите няма да спират.
За сигурността на шофьори и пътуващи в превозните средства ще бъдат монтирани камери за видеонаблюдение, а работното място на шофьорите ще бъде обезопасено в кабинка без достъп на пътниците до нея, оборудвана с паник бутон.
Екипи на полицията ще бъдат в готовност да оказват съдействие, ако се наложи. Билетът за нощното пътуване ще струва 2 лева, ще важи за цялата нощ и ще се продава от кондуктор в превозното средство.
Според анкетно проучване сред столичани 64% от запитаните смятат, че е добре да има нощен градски транспорт, а 52% заявяват, че биха ползвали услугата.
Линиите не са достатъчни, градът се разраства, а в подобни като брой жители градове - например Букурещ, линиите са три пъти повече, коментира в предаването "Хоризонт до обед" Дойчин Котларов от Фондация "Дома Арт", работила по инициативата за денонощен градски транспорт. Като недостатък на инициативата той открои цената на нощния билет, която е по-висока от тази на дневния и посочи, че абонаментните карти би трябвало да важат и за тази услуга, за да се стимулира купуването им от гражданите. Дойчин Котларов направи паралели между сегашната уредба на нощния транспорт и тримесечния експеримент, проведен през 2009 година.
Репортаж на Евелина Стоянова по темата и цялото интервю с Дойчин Котларов слушайте от звуковия файл.