"В четвърти клас се гледат матурите. Важно е на матурите да се изкарат добри оценки. След това, следващият период, когато се гледат децата, е вече 7-ми клас и реално тази "дупка", която се получава, е най-осезаема в 6-ти клас, защото децата изведнъж израстват и имат нужда от подкрепа. Те всъщност вече виждат какво се случва в реалния живот и започват да осъзнават много неща, да ги интересуват много други интересни неща. И някак училището започва да става по-безинтересното място".
Това е наистина една особена възраст, коментира Евгени Димитров, който има и преподавателски опит:
"Един момент, в който те вече хем са свикнали с промяната на прогимназиалния етап на образованието, където влизат различни учители, няма я любимата учителка, която им помага винаги и ги пази, а имат най-различни хора, с които да свикват, и повече предмети. Наближава и така решаващият 7-ми клас, който е голямото страшилище в българското образование. Всички деца от малки слушат затова, че това е времето разделно на техния живот."
Димитров цитира и проучвания за факторите, които мотивират децата да учат по-добре или увеличават рисковете за отпадане:
"Има редица изследвания, които показват, че това дали да речем си нахранен, дали са ти осигурени елементарни неща, с които ние сме свикнали да разполагаме всеки ден, оказва влияние върху това как учиш. Тоест тук нямаме причинно-следствена връзка това кой е "учен" и кой е "глупав", а по-скоро за това кой какво има и с какво разполага в къщи - достъп до интернет, топла храна.."
Една от целите на Центъра за приобщаващо образование е всяко дете да се чувства ценено и обичано, посочи Димитров.
Двете мнения чуйте в звуковия файл.