Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Томас Хемпсън в София

БНР Новини
Снимка: БГНЕС

Всеки меломан би разбрал какво значи това. Огромно беше разочарованието, когато отпадна концертът в края на миналата година, но, както каза Найден Тодоров, реакцията на певеца е била светкавична и бързо са се договорили за новата дата – 16 май. Връзката с певеца прави Павел Балев. Двамата се срещат за гала концерт в Баден Баден. Предварително обявената програма с Лука Пизарони и Томас Хемпсън се променя заради включването в проекта на Анна Нетребко. Това е осмият им концерт. След Баден Баден заедно са в Есен, Мюнхен, следват три оперетни концерта с Томас Хемпсън, Пьотр Бечала и Анете Даш. Запознали са се във Виена, където Павел Балев е дирижирал „Любовен еликсир“ на Доницети, а Томас Хемпсън е пял в „Симоне Боканегра“ на Верди. И двамата смятат, че вече е време освен на концертния подиум да са заедно и в оперен спектакъл. Нямат нищо против това да бъде в София.
На пресконференцията Томас Хемпсън се извини за отложения концерт, заяви че е истински щастлив да бъде в София. Имал е много големи български партньори на сцената. Спомена две имена от последните години – Соня Йончева, с която е пял на сцената на Метрополитън опера в „Травиата“ на Верди. „Соня превзе Ню Йорк с щурм. Толкова красиво момиче с прекрасен глас и чудесен човек“. Изказа и възхищението си от Красимира Стоянова – „О, прекрасна жена, великолепна певица“.
Всичко, което казаха на пресконференция Найден Тодоров, Павел Балев и Томас Хемпсън, може да чуете в звуковите файлове. Преводът е на Юлиян Собаджиев.









Колкото до концерта – една умело подбрана и подредена програма – Моцарт, Гуно, Масне, Верди в първата част и след това Лехар, Портър, Бърнстейн. Софийската филхармония имаше един от най-успешните си концерти през този сезон. Под палката на Павел Балев оркестърът майсторски се пренастройваше за различните пиеси, които изпълни с блясък и вдъхновение. Винаги съм обожавала ролите на Томас Хемпсън. Наистина не са много спектаклите, които съм гледала с него – „Дон Карлос“ и „Атила“, но затова пък записите са много – „Сватбата на Фигаро“, "Така правят всички жени“, „Фауст“, „Кармен“, „Таис“, Иродиада“, „Травиата“. Слушайки го точно така си го представях, какъвто го видях на сцената в София – артистичен, великолепно влизащ в стила на творбата, освободен на сцената – той танцува, той флиртува с публиката и с концертмайстора. И, разбира се, като всеки творец с щедро сърце подари два биса.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна