„За миналата година са събрани около 54 млн. лв. Ние очакваме с въвеждането на продуктова такса за товарните автомобили и автобусите да се съберат още 12-15 млн. лв. Тези пари отиват в частни фирми, които се занимават с рециклиране. За миналата година има регистрирани 250 хил. превозни средства, а излезли от употреба са 40 хил. – къде отиват останалите пари? /…/ Всички тези съмнения, които остават в хората, водят до мнението, че това е един чисто лобистки текст, който има за цел да се съберат едни пари, които да отидат в частни фирми“, обясни Арабаджиев.
По думите му, за първи път се въвежда такава продуктова такса: „Тя е в размер на 938 лв. за новите товарни автомобили и автобуси и стига до 2450 лв. за старите, над 10-годишните. Ние оспорваме въвеждането на тази такса, защото за първи път се въвеждат нови субекти, които да дължат тази такса. До момента такава такса се плащаше само от собствениците на леки автомобили и товарните автомобили до 3,5 тона“.
В някои европейски страни има такива такси, каза Арабаджиев и обясни: „Става въпрос за такси за леките автомобили. Когато става въпрос за товарни автомобили и автобуси, тази продуктова такса се заплаща от производителя още при пускането на пазара на превозното средство. Би следвало тази такса, която се дължи за рециклиране на превозното средство, да бъде в цената на превозното средство и да не се заплаща от търговеца, превозвача, който ще го ползва за търговската си дейност“.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.