"Първоначалният оглед показва видима разлика по отношение на самия асфалт. В по-горната част има участък с доста по-едра фракция, съответно в по-долния край, точно където е станал инцидентът, очевидно материалите не отговарят на изискванията, дори с просто око това е видимо. Когато стъпиш на платното за движение, се вижда, че настилката е много хлъзгава, дори ако застанеш с обувки, а в момента е сухо. Представям си какво е било, когато е било наводнено и мокро".
Отделно са констатирали нарушения при поставянето на преградните съоръжения. Русинова даде пример с мантинела, поставена върху платното за движение, при положение, че по стандарт тя трябва да бъде разположена на 50-сантиметрово отстояние от него и още: „На много места тя нито е захваната като хората – има болтове, които стърчат, има болтове, които трябва да са абсолютно еднакви, а има по шест различни болта на мантинела“.
Пътят е в рисково и опасно състояние, категорична е Диана Русинова:
„На много места асфалтовото покритие е компрометирано, независимо, че този, който е осъществил ремонта, твърди друго. На самото място на инцидента се виждат пукнатините. На много места има паднали камъни. Пътят е обрасъл с храсти.“
"Трябва да се изследват причините първо защо ремонтът е толкова некачествено изпълнен. Второ - поради каква причина институциите са приели ремонта в този му вид. И трето - когато са се появили първите дефекти, защо още тогава някой не предприе някакви мерки", подчерта Диана Русинова.
Катастрофиралият автобусът все още е в пропастта, районът е отцепен, а върху огънатата мантинела са поставени цветя.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.