„Няма как да се вмени задължение на водача и фирмата, ако някой не си е поставил колана – ние да носим глобата", категоричен е той.
Пиронков коментира предвижданата промяна в закона:
„Тази промяна ще засегне всички автобусни превозвачи, защото голяма част от превозните средства са без колани. Автобусите, извършващи разписания, в градски и крайградски разстояния до 30 км – там няма как законно, каквото и да приемат депутатите, да бъде задължително, защото законът го е определил. Те могат да ползват републиканската пътна мрежа, но до 30 км еднопосочно не са задължени да имат колани и имат право на правостоящи – такъв е законът. Това, което се казва - 85% от превозните средства, които се движат в междуселищни направления, републикански, общински и областни транспортни схеми, нямат и не са пригодени да имат такива колани. Това означава, че ще се купят колани, ще се поставят с два болта, няма да казвам колко неграмотно ще бъде това и каква ще бъде неговата ефективност“.
Пиронков обаче подчерта, че катастрофиралият автобус край Своге е бил с колани. Според него дори да се приеме това задължение за слагане на колан в автобус и налагане на глоби, няма кой да контролира изпълнението:
„Водачът ще мине, ще предупреди всички за коланите, дори да ги снима, че са с колани – ще избегне възможността той да бъде наказан. Кой ще извършва последващ контрол, когато автобусът тръгне? Отговорността е на хората“.
Според него тук трябва да се намесят и застрахователите: „Има директиви, които казват на колко трябва да бъде застраховано едно място в превозното средство. В момента се застрахова на 10-15 пъти по-ниско, защото не отговаря пазара“.
Всичко това ще доведе до натоварване на автобусния транспорт и много фирми ще се откажат, смята той.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.