Последното голямо почистване на част от участъка е миналата година, а от НК „Железопътна инфраструктура“ са обяви и начало на процедура по изграждане на укрепителни съоръжения по проблемния участък, научи „Хоризонт“ .
Кметът на район "Красна поляна" не можа да вземе участие в интервю по темата. Анета Савова от Столичния инспекторат е категорична, че броят на съдовете за смет нараства с нарастването на броя на регистрираните жители в квартала. Съдовете от 1100 литра са над 350 броя, а малките, които обслужват домакинствата - са над 2500, а едрогабаритните отпадъци, които се натрупват до контейнерите, се извозват по заявка:
„Парадоксът е, че големите съдове са празни, а мятането на боклука продължава. За улица „Суходолска“ преценихме, че е необходимо 2 пъти в деня да се извозват и това е направено. Има и много санкции на хора, които хвърлят отпадъци не където им е мястото, горят кабели на открито и т.н. Става въпрос за едни навици, които трябва да се преустановят. В годините са правени много акции по пролетното почистване, а и извън него - за почистване на тази линия, която е към сервитута на БДЖ, но след определен период от време пак се появяват. В разговори с жители на квартала някои от тях споделиха, че това нещо се случва вечерно време, когато е тъмно“.
Всеки гражданин може да сигнализира за нарушения на телефона на Столичен инспекторат 02 987 5555, каза тя. Ангажиментът за почистване на нерегламентираното сметище е на районната администрация, а линията в сервитута на БДЖ, допълни Савова. Тя констатира, че повечето отпадъци по линията са едрогабаритни - от строителни ремонти или изхвърлена покъщнина.
Темата е разгледана в звуковия файл.