Във вторник, 23.02. Българският Червен кръст откри Контактен център за подкрепа на населението във връзка с последиците от пандемията в Секретариата на Областния съвет на БЧК-Пловдив. Той разполага с безплатен национален телефонен номер 0800 1 1466, чрез който гражданите ще могат да се свързват безплатно и конфиденциално с консултанти на БЧК. Те предоставят възможност за връзка с квалифициран психолог и информация относно дейностите на организацията и актуалните противоепидемични мерки.
Създаването на центъра е част от програмата на БЧК „Дейности в отговор на COVID-19“, финансирана от Американската агенция за международно развитие (USAID) и подкрепена от Международната Федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец. Това е поредната технологична стъпка на организацията в посока подпомагането на българското население за справяне със стреса и последиците от пандемията от COVID-19. На уебсайта на Българския Червен кръст може да бъде открит и национален чат за първа психологическа помощ, от който могат да се възползват всички граждани.
Чрез новия Контактен център всички нуждаещи се от подкрепамогат да се свържат с БЧК на националния телефонен номер 0800 1 1466. Телефонът е безплатен и е достъпен за всеки, намиращ се на територията на страната. Той се реализира с подкрепата на мобилния оператор VIVACOM в рамките на участието на компанията в Партньорската мрежа за благотворителност на БЧК.
„Задачата ни като организация е да достигнем до възможно най-много засегнатиот пандемията граждани. Контактният център в Пловдив е още един начин, по който по-лесно ще постигнем тази цел, и за нас е огромна радост да обявим началото на неговата дейност. Вярваме в професионализма и богатия опит на консултантите си и призоваваме всеки, който има нужда да сподели тревогите си, да ни потърси“, сподели акад. Христо Григоров – председател на БЧК.