Alphabet Inc. , компанията-майка на Google, представи малко по-слаби от прогнозите данни за печалбите и проходите през първото тримесечие на годината, тъй като войната в Украйна навреди на продажбите на реклами в YouTube.
Продажбите на Alphabet скочиха с 23% на годишна база до 68,01 млрд. долара през първото тримесечие на 2022 г. , докато осредните прогнози на Уолстрийт бяха за 68,1 млрд. долара, като това е първият път, когато данните са по-ниски от прогнозните от края на 2019 г. насам.
Най-сериозно пострадаха продажби на реклами в YouTube, като те бяха за 6,9 млрд. долара при прогнози за 7,5 млрд. долара.
Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат каза, че е твърде рано да се прогнозира кога забавените от войната продажби могат да се повишат и предупреди, че поскъпването на щатския долар спрямо останалите валути ще навреди на продажбите още повече през текущото тримесечие.
Тя посочи, че войната в Украйна, която започна през втората половина на първото тримесечие, е имала "огромно въздействие" върху приходите на YouTube, тъй като компанията спря продажбите на реклами в Русия, а рекламодателите на марки, особено в Европа, намалиха разходите си след началото на руската военна офанзива в Украйна.
В същото време оперативната печалба на компанията-майка на Google нарасна с 30% до 20,1 млрд. долара, но нетната печалба спадна до 16,4 млрд. долара, или по $24,62 на акция, спрямо 17,9 млрд. долара, или по $26,29 на акция преди година.
По отделните сегменти приходите от търсачката на Google нараснаха до 39,6 милиарда долара, докато приходите от Google Cloud се увеличиха до 5,8 милиарда долара.
"Първото тримесечие отбеляза силен ръст в търсенето и по-специално в облака, тъй като тези услуги помагат както на хората, така и на бизнеса, докато дигиталната трансформация продължава. Ще продължим да инвестираме в страхотни продукти и услуги и ще създаваме възможности за партньори и местни общности по целия свят“, заяви изпълнителният директор на Alphabet Сундар Пичай.
Съветът на директорите на компанията също така разреши обратното изкупуване на допълнително акциите на Alphabet от клас А и клас С за 70 млрд. долара.
След оповестените късно снощи по-слаби финансовите резултати акциите на Alphabet паднаха за кратко с над 3,5% преди спадът им на извънборсовата търговия да се ограничи до 2,5 на сто. Трябва да се има предвид, че през предходните две пандемични години акциите на технологичния гигант поскъпнаха с над 90 на сто.