Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

В столицата се развива разнообразен туризъм - от стрийт арт и наблюдаване на птици до исторически и бизнес туризъм

12% е увеличението на туристите в София до средата на 2024 година

Близо 60% от посетителите са чуждестранни туристи

9
Снимка: БГНЕС

12% е увеличението на туристите в София през първата половина на годината, показват данните от Единната система за туристическа информация  на Министерството на туризма, в сравнение със същия период на миналата година. Регистрираните нощувки са с 10% повече. Близо 60% от посетителите са чуждестранни туристи.

За първото деветмесечие има стабилен ръст на туристите. От март до ноември са по-силните месеци за туризма, а зимните месеци са малко по-слаби. Тенденцията за силна пролет и силна есен от преди няколко години се измества. Има голямо посещение на туристите и през летните месеци, каза за "Хоризонт" Антон Пенев – директор на общинското предприятие по туризъм към Столична община.

Най-силните пазари са съседните на България страни – Турция Гърция, Румъния. Идват гости от Италия, Испания, Германия, Израел, Испания и Съединените американски щати. Напоследък се забелязва засилен интерес от азиатски пазари – Китай и Индия. Има гости включително от Австралия. Основно това са уикенд или бизнес туристи. Средната продължителност е малко над два дни, поясни още той.

Ротондата „Свети Георги“

Културно-историческият туризъм и провеждането на събития и конференции се развиват добре.

Сред основните цели на Общинското предприятие по туризъм е създаването на причини туристите да остават все по-дълго. 

"Оформени са няколко маршрута, свързани с наблюдението на птици, тъй като над 200 вида птици гнездят в София. Има доста стени с т.нар. стрийт арт или графити изкуството. Това са регламентирано поставени графити.

Оформени са маршрути, свързани със следвоенна архитектурна София, чудните дървета, прави се събитиен атлас на града, предстои обновяване на поклонническите карти, защото София е богата на обекти, свързани с поклоннически туризъм. Въпреки че София не е винена дестинация, винената градска карта запознава посетителите с българското вино и винени сортове.


София за начинаещи в 55 стъпки дава възможност за безплатна пешеходна обиколка. Тя започва всяка събота в 10.00 часа от гробницата на Батенберг и завършва пред Регионалния исторически музей. Предварително трябва да бъде направена регистрация в сайта https://www.visitsofia.bg/bg/ или в туристическите информационни центрове в подлеза на Софийския университет и в Читалнята в градинката пред Народния театър. Тази инициатива е подкрепена от Асоциацията на екскурзоводите в България и всяка обиколка се придружава от професионален екскурзовод.

Гробницата на княз Александър І Батенберг в София

Програма "Опознай София" за деца в предучилищни групи и в начален училищен етап стартира на 27 септември (когато е световния ден на туризма, бел.ред). Всяка детска градина в подготвителен етап и всяко училище в подготвителен етап ще може да се включи безплатно. Идеята е да създадем отношение в малките, към мястото, където са родени или където живеят, разказа още за БНР Антон Пенев.


Той посочи ще:

"Легловата база в София расте. Предстои откриването на 4 - 5 нови сравнително големи обекти. Има няколко ребрандирани хотели с нови международни брандове. В момента в София има над 2000 регистрирани апартаменти за краткосрочен наем чрез интернет платформи.

Сред приоритетите на общинското предприятие по туризъм е подобряване на цялостната туристическа инфраструктура. Започна обновяването на информационните центрове.


Туристическият информационен център в подлеза на Софийския университет беше изцяло обновен

Ще поставим един съвсем нов в градинката на Регионалния исторически музей срещу централни хали. Той ще бъде стар реновиран трамвай, който съвсем скоро ще представим. Водят се разговори с летище София за поставянето на информационен център там в партньорството с Министерството на туризма.


Работи се по обновяването на туристическата навигация, тоалетните, входно изходните точки на София трябва да станат по-приветливи и да брандират дестинацията – да показват с какво този град е известен, категоричен е Антон Пенев.


Още по темата слушайте в звуковия файл.

По публикацията работи: Гергана Хрисчева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени