"Сънят на пациента" е дипломният филм на младата режисьорка Клара Стоянова, която завърши Киноуниверситета "Конрад Волф" в Бабелсберг, Германия.
За граничния период, в който живеем, и за близкото бъдеще – разговор с режисьорката в "Terra Култура".
"Големите промени предизвикват объркване, но точно в такива периоди трябва да се действа най-активно. Те водят до положителни развитие", смята Стоянова, която се вълнува от трансценденталния стил в киното, екранното съзерцание и философските послания на седмото изкуство.
Понятието "трансцендентално кино" е въведено от американския режисьор, сценарист и филмов теоретик Пол Шрейдър. Това е бавно кино, което съзнателно работи със скуката като метод за постигане на съзерцание, разказва Стоянова.
Сюжетът на филма "Сънят на пациента" се развива в близкото бъдеще, когато хората вече не могат да плачат. Екранните персонажи са трима – пациент, лекар и медицинска сестра. По думите на режисьорката във филма се усеща дух на ретро футуризъм, който подхожда на реалността в България.
Късометражният филм беше част от конкурсната програма на фестивала "Златна роза". Публиката е била заинтригувана, макар че екранното произведение може би се е сторило на някои зрители твърде абстрактно, по думите на Стоянова.
В своя дебютен пълнометражен филм режисьорката възнамерява да съчетае ужасното със смешното в една по-ведра история.
Чуйте целия разговор в звуковия файл: