От декември влизат в сила нови правила за шофьорските курсове и изпити. Промените бяха обнародвани в Държавен вестник още през септември. Според тях всеки кандидат-шофьор ще има право да се яви на теоретичен и практически изпит само четири пъти за половин година. При неуспех, ще трябва да заплати нов курс на обучение.
От бранша на инструкторите не са сигурни, че това ще направи обучението и шофьорите по-добри. Има обаче предложение за проверка на знанията на онези, които от години са зад волана.
От Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България смята, че изпитите по теория са невъзможни за купуване, защото са изцяло електронизирани. Искането е и практическият изпит да стане такъв и преди да започне часът, курсист и обучаващ се да се регистрират в GPS система, да се въвежда маршрут, както и упражнението, което трябва да се отработи, а не да се закарва семейството на работа и на училище.
Автоинструкторът от Силистра Боян Димов не вижда това как може да се случи. А и корупцията може да се увеличи, ако се постави ограничение за правото на явяване на изпит по кормуване.
Оказва се, че младите шофьори, на възраст 18-21 години, са сравнително добре подготвени, според пътните полицаи, макар че за десетмесечието на годината са допуснали два пъти повече пътнотранспортни произшествия в регион Силистра, на фона на следващата възрастова група, съобщи главен инспектор Радостин Върбанов, началник на сектор "Пътна полиция".
И ако младежите лесно се разсейват, то при по-старите водачи невниманието е заради загуба на рефлекси. Основните причини за ПТП, според анализа на "Пътна полиция", са отнемане на предимство и несъобразена скорост.
Боян Димов не е съгласен с чувството на вина, което се опитват да вменят на автошколите, че не учат младите добре.
Не трябва да се усложнява още процедурата, смята главен инспектор Радостин Върбанов.
Голяма част от произшествията, които се случват всеки ден и правят движението по улиците с автомобил трудно, са заради цялостно неспазване на правилата за движение по пътищата – даване на мигач, път на пешеходеца, изчакване на светлинните сигнали на светофари, движение в кръгово кръстовище. Правила, които трябва да се спазват и тогава, когато инструктора го няма до вас.
Репортаж на Незабравка Кирова в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.