Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Макс Верстапен триумфира на "Сузука"

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Четирикратният световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен от отбора на Ред Бул спечели Гран При на Япония на пистата Сузука, трети кръг от новия сезон в най-комерсиалното автомобилно състезание.

За Верстапен , който вчера показа топ-форма в квалификацията, това е първа победа за сезона. Второ и трето място останаха за двата болида на Макларън – Ландо Норис на 1.423, и Оскар Пиастри на 2.129. Топ 6 допълниха Шарл Льоклер (Ферари) на 16.097, както и двата Мерцедеса – Джордж Ръсел и младока Кими Антонели. Bремето на победителя е 1:22,06.983 часа.

Представителят на домакините от Япония – Юки Цунода, се нареди на 12-о място при дебюта си за Ред Бул и беше избран за Пилот на деня.

В своя 41-и полпозишън Верстапен сякаш остави като подробности назад зад себе си проблемите с колата на Ред Бул. Пистата Сузука, известна като една от тези, в които проличават качествата на пилотите, се оказа щастлива за нидерландеца, който поведе от самото начало. Той доминираше през цялото състезание, като изпусна лидерската позиция за съвсем малко, влизайки в бокса за смяна на гумите си. Всъщност адаптацията му към трасето не би трябвало да е изненада, тъй като победата му е четвърта в Япония в кариерата, което е нов рекорд на трасето.

Извън топ 3 се нареди Шарл Льоклер, като представителят на Княжество Монако се наслади на удобен и безпроблемен ден, за да спечели четвъртото място, пред Мерцедеса на Джордж Ръсел. Италианецът Кими Антонели също имаше ден за историческите книги, като стана най-младият пилот, състезавал се във Формула 1, като подобри рекорда на Верстапен от 2016 г. само с два дни. 18-годишният младеж стана и най-младият пилот, успял да направи най-бързата обиколка в Гран При.

Друг новобранец - французинът от алжирски произход Исак Хаджар, отбеляза първите точки в кариерата си, като завърши осми, а Алекс Албон продължи серията си от влизания в топ 10 през 2025 година. Всичките 20 пилоти завършиха в Сузука, нещо, което беше постигнато едва четири пъти през миналия сезон.

Реално двата болида на Макларън можеха да се преборят за лидерско място в началото, но Верстапен ги неутрализира бързо-бързо и си гарантира комфорт начело. Стартът на Сузука беше сух, но в течение на състезанието леко заваля. Всички с изключение на петима пилоти, стартираха със средни като твърдост гуми Пирели за набит и леко хлъзгав асфалт.

Почти през целия сектор на първата част от състезанието имаше малко размествания в топ 10, като през втората половина Фернандо Алонсо изпревари Пиер Гасли за 11-то място в сектора Spoon Curve, докато Юки Цунода от Ред Бул направи същото с машината на Рейсинг Булс на Лиам Лоусън за 13-о място.

Втората възможност да бъде атакуван лидера дойде в обиколка 22, когато Верстапен , Норис и Льоклер заедно влязоха и почти заедно излязоха от бокса. При напускането му настъпи хаос. Норис спечели секунда със спирането си и излезе от бокса заедно с Ферстапен, но почти я загуби на тревата, твърдейки, че холандецът го е принудил да излезе от пистата. След това обаче Макларънът на Норис нямаше никакъв шанс и така шампионът триумфира за 64-и път в кариерата си.


По публикацията работи: Христо Денев
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна