Опитът показва, че децата не знаят повече, когато имат повече часове по даден предмет.
Това коментира пред БНР Леда Аврамова, преподавател по английски език в училище в София.
"Трябва да се вземат други мерки. Трябва да се заложи на така очакваното от всички качество в образованието. Да се помисли с конкретен брой часове точно какво желаем да постигнем с децата и съответно - да го постигаме. ... Широта на знанията не се постига с малко часове, но добре преценени и много задълбочени. Профилирането вече е с големия брой часове. Искат широта, а пък искат голям брой часове? Би трябвало още да се помисли".
Според нея е проблем непрекъснатото добавяне или премахване на часове по някой от учебните предмети и така не може да се постигне баланс и съгласие, за да се вземе решение какво искаме децата да знаят и да могат при завършването на образователната система.
"Чуждоезиковото обучение в езиковите гимназии има доста добро ниво и доказано в практиката в годините назад. Т.нар. елитни училища, в които попадат децата с най-високи резултати от НВО, са точно езиковите гимназии. Не знам дали идеята за намаляването на часовете по чуждоезиково обучение за сметка на часовете по природни науки и български език ще засегне и тях. Защото това не е много логично", коментира още Аврамова.
Интервюто на Теодора Симова с Леда Аврамова в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.