Пред Радио София изп.-директор на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев коментира, че няма направен анализ с колко ще намалеят жертвите по пътищата след намаляването на скоростта на автомагистралите с 10 км/ч.
"Никой не е направил такъв анализ и няма как да го направи, тъй като съгласно сега съществуващите анализи, броят на убитите на автомагистрала е най-малко, т.е. там няма проблем в тези 10 км/ч. Проблемът е друг – крайно време е тези автомагистрали да бъдат завършени, трябва да бъдат преведени във вид, такъв, какъвто го виждаме в останалите страни-членки на Европейския съюз. Трябва и да се промени системата за автомагистралите, защото е видно, че когато държавата ги строи, се строят на отсечки и докато се построи едната отсечка, другата трябва отново да се възстановява“, каза Георгиев.
По думите му, дисциплината на пътя е вследствие на дисциплината в администрирането на пътя, контрола и отговорника за контрола.
"Тези неща са един цялостен процес. Ако всяко едно служебно лице носи своята отговорност, това ще се предаде и на шофьорите. Ние искаме шофьорите да са дисциплинирани, а чиновниците в АПИ да си правят каквото си искат. Искаме шофьорите да са дисциплинирани, а МВР да прави каквото си иска. Никой от посочените институции не носи никаква отговорност и накрая цялата отговорност е само и единствено върху шофьора“, коментира Красимир Георгиев.
Той цитира данни, според които Германия е една от страните в Европа с най-малко загинали на пътя – 33 души на 1 000 000.
"В Германия се кара бързо, много бързо. Значи, проблемът не е в тези 10 км/ч. Проблемът е дали тези, които карат със 130 км/ч или 140 км/ч, са добре обучени, дали тези, които ползват магистралата, я ползват съгласно Закона за движение по пътищата и тези, които не я ползват, трябва да бъдат санкционирани много сериозно. Тая игра на котка и мишка – къде се крият катаджиите и санкционират шофьори и нарушители, тя трябва да свърши", посочи Красимир Георгиев.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.