Повече от 90% от анкетирани представители на Поколението Z, родено между 1997-ма и 2012 година, смятат че образованието не отговаря на ключови практически умения, които се изискват в работата, и в живота. Изводът е част от доклада "Gen Z Революция в бизнеса" на организацията ЛИДЕР АКАДЕМИЯ, на базата на двугодишно изследване, обхванало 1200 младежи на възраст между 15 и 29 години.
Традиционният подход в образованието вече не отговаря на потребностите на младите, показва проучването. На първо място сред липсващите знания е финансовата грамотност, посочват близо 60% от анкетираните, следвани от емоционалната интелигентност и предприемаческото мислене. Това са умения, които младите хора смятат за критично важни и същевременно като най-слабо застъпени в образованието.
При кандидатстване за работа младежите се затрудняват да открият позицията, която да им даде не само възможност за професионално развитие, но и за ценностна и личностна реализация, отбелязват 56% от младите хора между 20 и 24 години.
Стажовете се възприемат не като временна работа с източник на доходи, а като шанс да трупат реален практически опит.
Според авторите на изследването, сред факторите за мотивация на младите парите отстъпват пред възможностите за развитие и растеж, интересните проекти, здравословната и позитивна работна среда.
За представителите на поколението Z гъвкавото работно време е приемливия модел на работа, като пълният работен ден от понеделник до петък е по-малко предпочитан с всяка изминала година.
Ниското заплащане и високите нива на стрес са основните причини, поради които младежите биха напуснали работа.