В тези профили те споделят публикации, които разкриват личността, сферите на влияние и отношенията им с другите божества.
Чрез този подход учениците не само се запознават с митологията, но и развиват умения за креативно изразяване и работа с новите технологии.
Идеята е на преподавателя по история Николета Димитрова използва иновативен подход, за да ангажира децата, стимулира тяхното любопитство и превръща учебния процес в интерактивно преживяване, комбинирайки традиционното обучение с новите технологии.
Тя е отличена в инициативата "Търсим и споделяме опита на учителя" на издателството "Клет България“, която цели да популяризира ефективни педагогически практики сред учителите по история и цивилизации в пети клас, както и по компютърно моделиране и информационни технологии в пети и шести клас.
"В съвременния свят, в който технологиите и интересите на учениците се променят със светкавична скорост, е важно да намерим правилните подходи, с които да отключим любопитството на децата в класната стая и да насърчим тяхната активност.
Вярваме, че методът на педагога Николета Димитрова е перфектният пример за това как ученето може да се превърне в забавен и запомнящ се процес, и сме повече от щастливи да го споделим като част от нашата инициатива", казва Владимир Колев, управител на издателството.
Инициативата "Търсим и споделяме опита на учителя“ се утвърди като платформа за обмен на опит и знания, която насърчава иновативния подход към преподаването и креативността в образованието. Благодарение на нея издателството събира и разпространява ценни педагогически ресурси, които могат да бъдат внедрени в класните стаи, за да направят обучението още по-въздействащо, ефективно и близко до нуждите и желанията на съвременните ученици, обясняват те.
Владимир Колев разказа повече за инициативата и в предаването "Радиокафе“
"Стартирахме на 10 декември 2024 г. с основната цел да дадем възможност на учителите да предават своя опит, идеи, практики на своите колеги. След като събрахме първите практики, започнахме и поетапното им споделяне с аудиторията, като на всеки две седмици провокирахме изпращането на нови практики и същевременно споделяхме онези, които вече бяха изпратени към нас", посочи Колев. Те са качени и могат да бъдат намерени на сайта на издателството.
Идеята се заражда след организирани срещи на живо в рамките на формата "Един учебен час" с учители от цялата страна.
"Тези срещи бяха организирани локално във всеки областен град и в някои по-големи градове в страната при много голям интерес. На работни листове учителите, разделени по групи, имаха възможност да направят разработка на урок по избрана от тях тема.
Срещнахме изключително много креативност и творческа енергия. Учителите от региона се срещнаха със свои колеги, обменяха идеи, вдъхновяваха себе си и това ни накара да стартираме настоящата инициатива, за да дадем още по-голяма гласност между учителите, независимо от времето, пространството и мястото, в което те работят", разкри още Владимир Колев.
По думите му, инициативата се фокусира върху два, на пръв поглед противоположни предмета - "История и цивилизация" и "Компютърно моделиране и информационни технологии" от 5 до 10 клас.
"Спряхме се на тези учители, защото често това са по един преподавател в училище, по един колега, до който можем по-лесно да достигнем и мотивираме", уточни той.
И двата предмета си приличат по това, че боравят основно с паметта и има връзка между преподавателите по история и по информационни технологии в подхода, по който се възпроизвежда тази информация, уточни Владимир Колев.
Още подробности за вдъхновяващата инициатива чуйте в разговора на Гергана Пейкова.