"Единственото, до което доведе упорството на Министерството на финансите и на столичния кмет, е това, че работниците са по-ядосани от сутринта и вече започнаха да коментират как ще се организират сами да запушат входовете на гаражите и в утрешния ден. Хората вече не могат да бъдат контролирани. Настоявахме от сутринта, от миналия месец, за среща, нямахме разбиране нито от министерството, нито от общината“, обясни Шопов.
По думите му, протестиращите работници са заявили, че няма да отстъпят в днешния ден. Те настояват за увеличение през тази година с 400 лева, следващата година - с 500, а през 2027 година - с 600 лв.
"Днес показахме не един и два фиша, които са на действителни работници, и с по-дълъг стаж, и с по-къс стаж, колко имат извънреден, нощен труд, прослужено време, за да стигнат до някакви суми, каквито се изнасят в медийното пространство от различни политици. Аз не мисля, че е редно да се оглеждаме в суми над 3500 лева на хора с 35-40 години трудов стаж и с над 30-40 часа извънреден труд на месец“, посочи Александър Шопов.
Той добави, че по данни от края на миналата година, около 40% от служителите в градския транспорт са в предпенсионна и пенсионна възраст. Ако заплатите бъдат увеличени, това ще доведе до по-голям интерес от страна на млади хора към професията, смята председателят на Федерацията на транспортните синдикати в КНСБ.
"Това е едното, другото са условията на труд. Както видяхме има някакви гласувания в Столичния общински съвет на средства за подобряване условията на труд, но топката се прехвърля вътре в СОС – едните го били гласували, пък обвиняват, че другите не го били разплатили. Работниците не са виновни за тези неуредици в СОС", каза Шопов.
От Центъра за градска мобилност съобщават, че към момента в София се движат само метрото и автобуси по линиите 12, 18, 20,21, 22, 24, 27, 29, 30 ,31, 81 ,86, 90, 117, 118, 119.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.