Не съм много съгласен с тезата, че примерно частната медия трябва да привлича с нещо и това да е лошата новина или сензацията. Да видим люлката на занаята – Великобритания, имат "Сън" с огромен тираж, но имат "Гардиън", " Таймс", "Обзървър" и други, посочи в интервю пред БНР журналистът Евгени Петров, издател и бивш главен редактор на вестник "Пари".
"Във Великобритания имате публика, която е възпитана, значи ли това, че медиите не трябва по някакъв начин да помагат за това възпитание у нас", аргументира се журналистът.
"Дали с развитието на технологиите да не се обърне внимание на международната новина? Защото тези, които са възпитавани и се чувстват членове на ЕС, не започват задължително с вътрешната новина", аргументира се бившият главен редактор на в. "Пари".
В предаването "12+3" той коментира само лошата новина ли е новина за журналистите и за пример посочи сутрешните тв блокове, в които има 4 – 5 една след друга "лоши" новини.
Той припомни, някогашното правило, че "добрата новина е лошата новина":
"Въпросът е дали журналистиката е само лошата новина. Някои колеги не правят разлика между новина и информация. Но журналистиката по цял свят търси проблемната новина. Водили сме разговори с колеги и обяснението е, не непременно да се търси лошата новина, а че тя съществува – проблемната новина. Не е новина когато правителството си върши работа, а трябва да се случи нещо извънредно. Проблемът е когато, не се вземат мерки за нещо и проблемът се затлачва. Но това не означава, че журналистика е само лоша новина."
Според Евгени Петров с развитието на технологиите и комуникациите една новина става все по достъпна и "в известен смисъл регионалната новина стана национална".
Той даде за пример градушка в някакво село, в което по регистрация има 300 души, а живеят не повече от 100. А телевизиите два дни предават от селото, както и паднала подпорна стена в Перник. Той смята, че този тип новини са регионални.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.