Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Инж. Емил Панчев: Да променим цялостната политика и отношението към безопасността на пътя

| Интервю
Снимка: БТА
Чуй новината! Чуй новината:

Много се надявам да има значими резултати след поставения от премиера Росен Желязков едномесечен ултиматум за безопасността по пътищата

Това каза пред БНР инж. Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти.

"Не трябва да сме песимисти. По всичко изглежда, че държавата се е посъбудила и да започне наистина война на всички фронтове. Ние сме свикнали да се отчита, че в над 90% са виновни водачите при катастрофа. Никой не обследваше пътищата, състоянието им, по какви други причини възниква това пътно транспортно произшествие. Другото нещо, което изключително дразни хората, е бавното правосъдие, бавното възмездие след ПТП", коментира той. 
Според него все пак през годините по отношение на безопасността са се постигнали някои неща. Те обаче са крайно недостатъчни, отбеляза инж. Панчев в интервю за предаването "Преди всички". 

"Всяко нещо - изменение на Закона за движение по пътищата, каквото и да е, води до по-бавни резултати. Не може веднага да има резултати. Веднага може да има наистина при засилен контрол. Няма как веднага да оправят пътищата, но трябва изцяло да се пренасочат много средства, за да стане това по-бързо", изтъкна също той. 

Председателят на СБА отбеляза и протестите в тази връзка от последните години. По думите му гражданското общество трябва да има отношение по тези въпроси, но не трябва да изземва функциите на държавата. А така започва да се случва при нас, допълни той. 

Според него оставки на ръководствата на отговорните институции няма да решат проблема. Трябва да променим цялостната политика и отношението по безопасност още от детската градина, категоричен бе инж. Панчев и попита:

"Не може да имаме идеални пътища, добри коли, но ако водачите са невъзпитани - какво правим?".

От СБА апелират да се повишат часовете в училище за безопасност на движението. Според тях тези, които са в момента, са крайно недостатъчни.

"Трябва да направим задълбочена преценка какво е необходимо за обучението на децата. Часовете в детските градини също да се увеличат, в училищата - категорично. Когато започнем да възпитаваме нашите деца да имат уменията и знанията за това как да се държат на пътя, едва тогава ще можем да постигнем някои неща, които искаме".

Инж. Панчев одобрява предложението за въвеждане на автоматизирана система за санкциите, която при превишаване на скоростта да генерира електронен фиш, който се изпраща по електронна поща. Според него това би сработило и така ще се премахне субективният фактор. 

Цялото интервю на Диана Дончева с инж. Емил Панчев в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени