Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

От два дни има кампания, но е факт и страхът на хората

Диана Дамянова: Посланието за еврото трябва да е, че за потребителя нищо не се променя

"Истината е, че не "Възраждане" създаде тези страхове"

| Интервю
Диана Дамянова
Снимка: Стефан Кунчев

От два дни виждам, че в социалните мрежи върви кампания за еврото. Внушението трябва да бъде, че за потребителя нищо не се променя, съветва пиар експертът Диана Дамянова в интервю пред БНР.

"Всички онези демократи на ПП-ДБ, Борисов и правителствата на Радев, никой не направи нищо и оставиха да се вихри страхът. Истината е, че не "Възраждане" създаде тези страхове. Те са плот на бездействието на българската политическа класа. Хората на село трябваше да знаят, че като разполагат с 400 лв. на месец, ще могат да си купят това, това и това", коментира Дамянова.

Тя призна, че професионално е следила кампанията - как ще тръгне, как се развива и какъв екип от хора ще я прави.

"И точно влязохме в чакалнята, правителство на Борисов падна и имаше известно време бездействие. И дойде правителството на Кирил Петков, и аз като съветник - доброволец на Асен Василев лично се заинтересувах за кампанията. Точно Програмата беше приета и видях, че има много пари, не помня цифри, но цифрата ме впечатли. Тогава говорихме, че трябва консорциум от фирми, убедителни, кампанията да не е плод на корупция, но като че ли там не бързаха. Кампанията не тръгна и след това се заредиха онези правителства, никой не е бил достатъчно дълго на власт, за да се заинтересува от обществените поръчки, където има връщанки", разказа Дамянова в предаването "12+3".

Тя обясни, че като историк е чела за обмяната на лева:

"И всяка обмяна е била свързана с напрежение сред хората. И по царско, и по комунистическо време е имало кампания. Единствено по време на демокрацията хората са лишени от кампания". 

Според пиар експерта кампанията за еврото трябва да бъде като за ученици в 3.  клас, че "ако им даваш днес 3 лева, утре ще е 1,5 евро, да знаят как да пресмятат".

До момента Дамянова не е чула основното послание, че "не се променя нищо за потребителя, променя се обаче за държавата, която храни потребителя – пенсия, социални плащания":

"Когато инвестираш и купуваш скъпи предмети, отиваш на туризъм, не е безразлично, че не плащаш с твоята валута, а с друга. Винаги когато идват да инвестират чужденци, гледат стабилността на лева. Еврото ще подобри инвестиционния климат. Те не направиха простичкото нещо за българския народ, че за хората нищо не се променя с купюрата на евро и какво може да купи с нея в България, Германия, Франция. Проста е кампанията и може би затова не я направиха. Не ги интересува". 

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Александра Никова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна