Българската национална телевизия за втора поредна година е лидер на доверие. 59% вярват на обществената телевизия. Това сочи годишният доклад за 2025 г. на Института за изследване на журналистиката "Ройтерс" към университета в Оксфорд (Digital News Report).
На второ място с 57% е Българското национално радио. Сайтът на общественото радио е предпочитан източник на новини за 10% от потребителите поне веднъж седмично и за 7% от потребителите поне три пъти седмично, което според изследването на Института Ройтерс го поставя на 12 място в страната.
С 3% спрямо миналата година спада общото доверие в новините. Променливостта на политическата среда вероятно допринася за продължаващото намаляване на доверието в новините в България, сочи анализа в доклада и посочва, че в страната ни се отчита най-високото ниво на избягване на новини (63%).
Докладът изрично отбелязва, че обществените БНТ и БНР остават начело в доверието, следвани от двата водещи частни телевизионни канала NovaTVNews и BTVNews.
Със 78 % Facebook остава най-използваната социална медия в България, като 57 % научават новините от нея. YouTube е на второ място със 64%, като за 30% тя е източник на новини. По-младите българи научават новините основно от TikTok, която е на трето място с 34 % общо и 15 % като източник на новини.
През 2025 г. с 81% смартфоните остават основно устройство, през което достигат новините. На второ място с 63% са компютрите, следвани от таблетите с 24 на сто.