За да осигури допълнителен вагон към всяка композиция с немските вагони, които пътуват на дълги разстояния, БДЖ ще вози пътници по други три направления с климатизирани автобуси. Това е единственият вариант да се осигури комфорт на пътниците.
От април до момента проблемът със спирането на климатиците във вагоните, на които не се отварят прозорци, не може да бъде решен от инженерите в БДЖ. Гроздан Караджов обясни, че композициите излизат от депото с работещи климатици, отказват по време на път.
Караджов нареди ръководството на "Пътнически превози" да се вози в тези влакове заедно с техник:
"Сега всички тези хора, цялото ръководство на "Пътнически превози", са на работа утре наравно с мене, докато не оправим този проблем. И на мен не ми го побира главата как едни климатици не можем да се оправим, великата българска техническа мисъл".
Министърът предположи, че вагоните от Германия втора употреба не са пригодени за България поради това, че работят на различен волтаж, но това не е взето предвид при тяхната покупка. Даде жълт картон на ръководството на дружеството:
"Чашата преля днеска, днеска взимам нещата в свои ръце. И или ще го бъде това нещо, или първите пострадали ще са точно тези, които са забъркали проблема - хората, които са ходили да ги гледат тези вагони, които са ги докарали на различен волтаж", заяви Гроздан Караджов.