Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

На среща - дискусия:

Представиха туристическия бранд "Средец – Сърцето на Странджа“

Той ще е новата визитна картичка на община Средец

Бранд "Средец – Сърцето на Странджа“ ще бъде включен в туристическата стратегия за развитието на Южното Черноморие. Това стана ясно по време на среща – дискусия организирана от Общество "Културно наследство" и община Средец, част от националната кампания "Чудесата на България".  

На събитието присъстваха зам. министърът на туризма Ирена Георгиева, областният управител на Бургаска област Владимир Крумов, кметът на Община Средец Иван Кичев, директорът на Областно пътно управление – Бургас инж. Митко Порязов,  директорът на НАР "Деултум" Красимира Костова, представители на местната власт, на туристическият бизнес и общественици.

Бранд "Средец“ е новата ни визитна картичка, заяви кметът Иван Кичев: 

Средец заслужава да има свой бранд, който вдъхновява. Убеден съм, че днес отваряме нова страница, която ще даде нови възможности за развитието на общината като културен туризъм, като екологични пътувания … Дай боже да създадем нови възможности за инвестиции, които да подобрят живота на нашите съграждани! "Средец е не само географска ширина, Средец е граждански дух пазител на традициите и българщината."

Сърцето на проекта, който ще се реализира, ще е националният археологически резерват Деултум, най- старата открита римска колония по българските земи, каза директорът му Красимира Костова:

"Ние имаме едни прекрасно проучени обекти с разкрити огромни обемни от римските терми, от северната градска зона, храмовете, укрепителната система. Разполагаме с една модерна музейна експозиция и археологическа база. Тук се случват образователни школи, фестивали, работим с училища и университети."


Костова посочи, че на територията на общината се пази етнографско богатство от традиции на различни общности живели в региона. Факийската река дава възможност за развитие на риболовен туризъм. Като обекти за религиозен туризъм тя посочи – Дебелт, в който има раннохристиянска община от II век и останки от средновековна църква, която е била част от голям митнически комплекс, предполага се че тук се е покръстил княз Борис. Вторият обект е голямобуковският манастир "Св. животоприемен източник" . Възможно е и развитието на кулинарен туризъм с представяне на местните вкусове и вина.  

Подкрепата на държавата за развитието на бранд "Средец" изрази зам. министърът на туризма Ирена Георгиева, която посочи:

"Бранд означава онова, с което можем да развълнуваме всички останали, с което да привлечем туристи. И "Средец – Сърцето на Странджа" има с какво да го направи – с уникалния си НАР "Деултум“, има хората си, които са олицетворение на трудолюбие и гостоприемство, има вкусна храна и вино, което може да предложи на своите гости.“  


Бранд "Средец" ще е част от по – големия бранд "Южно Черноморие", категоричен бе и областният управител Владимир Крумов: 

"Ние ще помагаме, разбира се с каквото можем! Ще направим дори и невъзможното да се случат хубави неща, а в Средец има какво да се случи. Само на час път от морето е градът и всеки турист може да дойде тук и да разгледа музеите и забележителностите. Мисля, че това е правилната посока за развитието на туризма по южното крайбрежие!"

Присъстващите на срещата -дискусия се обединиха около извода, че за да се реализира идеята е необходима съвместна работа на културните институции, местната администрация и бизнеса с подкрепата на централната власт.  

Повече може да чуете в звуковия файл: 


По публикацията работи: Стефка Бакърджиева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна