Атанас Балкански, който получи приз за "Най-добър био маркетинг" на Годишните награди за био производители в България, разкри пред БНР рецептата на успеха.
Постоянно участваме в международни панаири, разказа той.
"Всяка година сме на Био фест в Нюрнберг, Германия. Участвали сме в Париж, в Саудитска Арабия.
Използваме инструментите, които Агенцията за малки и средни предприятия и Министерството на земеделието и храните предлагат. Те подпомагат такива участия".
Атанас Балкански обаче вярва, че най-важният фактор за успеха е подкрепата, която получава от децата си.
А иначе не само децата, но и възрастните обичат да похапват от био солетите, които фирмата му произвежда.
"Биричка със солетки".
Произвеждат соленото изкушение от лимец, спелта и ръж.
"За износ предлагаме и овесени. Бяхме пуснали протеинови. Голямата ни цел е да произвеждаме био безглутенови солети. Само две фирми в Европа го правят".
Някои държави предпочитат много силно осолени солети, а в други дори има наложен данък "Сол" и там количеството ѝ е минимално, разказа още производителят в предаването "Преди всички".
Общото е, че за всичко, което правят, във фирмата на Атанас Балкански не използват никакви животински продукти.
"Всичко е естествено. На каменна мелница се мелят брашната, от проверени фермери".
Българската продукция вече се е продавала успешно на пазарите в Полша, Австрия, Чехия, Румъния, Дубай, Израел, Южна Корея и Гърция.
Продуктите им са с по-висока цена, но това има своето обяснение.
"Био зърното не се третира с пестициди. Цената на суровината е по-скъпа".
По-младите хора купуват повече от българските екологични продукти.
През последните години контролът върху био производството у нас е много строг, отчете Балкански.
"Ако искаме да правим бизнес, трябва да играем честно".
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.