Обликът на София е изключително важен за всеки един от нас, как изглежда той през очите на чужденците, разказа пред Радио София Антон Пенев – директор на Общинско предприятие "Туризъм" (Visit Sofia). Той отбеляза, че периодът от септември до края на годината е изключително натоварен с различни изложения, в които институцията участва.
"В седмицата, която завършва успешно, екипът ни взе участие в над три изложения. Преди ден завърши едно от най-големите изложения за конгресен и конферентен туризъм в Барселона, а в момента продължават още две изложения във Варшава и Лайпциг – тоест, три екипа на нашето предприятие са на три отделни точки", коментира той.
В Барселона българската столица е представена като конгресна дестинация, като каквато тя не е позната. Тепърва се опитваме да я позиционираме в този сектор, а и имаме доста добри дадености от гледна точка на инфраструктурата за този тип туризъм.
В Барселона изложението е специализирано само за този тип туризъм. Представянето на Visit Sofia е било със собствен щанд, посочи Пенев и допълни, че във Варшава и Лайпциг се представяме като част от щанда на Министерството на туризма.
По негови думи, изложенията за конгресен туризъм - като това в Барселона, са специфични и доста по-различни от едно нормално изложение, в което София се позиционира като дестинация за културно-исторически туризъм. На изложенията за конгресен туризъм целта е да правиш максимално много срещи със заинтересовани страни, които се опитват да намерят дестинация за следващото си събитие, която да предложат на асоциация, или дадена компания.

"В така наречените срещи "Един срещу друг" имаме около 25 минути, в които трябва да привлечем вниманието към София на определени „купувачи“ на нашата дестинация и нашите дадености", поясни Пенев.
За изложението в Барселона, eкипът на Visit Sofia работи повече от 6 месеца, за да събере цялото знание за София от гледна точка на хотелите и залите, които могат да поемат подобни събития, за съпътстващите ги програми, фестивали и университети, като важна част от представянето на дестинацията, всички други съплайъри, свързани с конферентния и конгресния туризъм, фирми, които се занимават професионално с организацията на подобни форуми и събития.
"В това оформление сме представени и в Ивент планер гайд на София в неговото доста луксозно издание, с което то самото трябва да впечатлява, със своите близо 200 страници информация. Той ще бъде представен на 5 декември в Литературен клуб "Перото" на местната туристическа общност", допълни Пенев.
Изданието, в което София е събрана по един интересен, удобен и красив начин, е тествано на изложението в Барселона и от него ще бъдат издадени допълнително хиляда бройки.
"Проектът е голям, изданието ще бъде подшито със специален конец, ще бъде с по-красива корица, специално подбраната хартия е екологична. За първи път тази година говорим и за програми, които са част от всяка една предложена дестинация, докарвайки всяко едно събитие в дестинацията, самият организатор да има достъп до финансиране от публичните институции на база брой делегати. И ние сме вече в този разговор", изтъкна директорът на туристическото предприятие.
Звездите "Мишлен" е друга тема, по която екипът на Visit Sofia работи от началото на 2025 година.
"Нашата програма бе гласувана съвсем наскоро. Каним "Мишлен гайд" да дойде в България, в София, за да оцени нашите кулинарни възможности, дали отговарят на техните критерии", каза още Антон Пенев.
В интересния разговор за София ще чуете още – какви данни има градът ни като туристически бранд и други важни детайли.
С Антон Пенев разговаря Лили Големинова.