Усилено се работи по изграждането на новото улично осветление на входовете на столицата, видя нашият репортер на утрото Ана Попова.
Преди по-малко от седмица кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по транспорта Любомир Христов обявиха, че Столичната община поставя улично осветление на Ботевградко шосе от разклона за Кремиковци до Околовръстния път и на Цариградско шосе от разклона за село Герман до Околовръстния път. Ремонтните работи трябва да приключат до средата на декември, когато ще бъде избран и оператор на уличното осветление, от когото ще се иска да има център за управлението му, като освен това ще се заложат срокове за отстраняването на аварии и повреди в зависимост от зоните и районите, на които ще е разделена Столичната община.
Общата стойност на инвестицията от страна на общината е над 1 млн. лв., а след изграждането на новите трасета ще се монтират енергоспестяващи лампи, с които ще се понижи количеството на консумираната енергия. В момента Столичната община плаща близо 6,5 млн. лв. за електроенергията, консумирана от уличните лампи, както и над 4 милиона за поддръжката им. По участъците ще се поставят над 250 осветителни тела с мощност 250 вата.
Екип на Радио София провери как тече работата по изграждането на новото улично осветление в участъка от Цариградско шосе. Там ясно личи, че се работи усилено. Между двете пътни платна по цялото протежение на участъка след разклона за Герман посока изхода на столицата, пространството между мантинелите е разкопано и са подредени бетонови блокчета, необходими за изграждане на електрическото трасе.
В участъка, който ще бъде осветен за първи път от около 10 години насам няма да се наложи да се поставят нови стълбове, но сегашните ще трябва да се ремонтират. Освен това ще трябва да се изградят и нови електрически табла, казаха работещите на обекта. Ще бъдат монтирани и липсващите до сега лампи. Работи се с малък багер между мантинелите по средата на пътя. Поставят се ПВЦ тръби, по които ще минават електрическите кабели между стълбовете.
Работниците споделиха, че се работи всеки ден включително събота и неделя от 8:30 до 17:30. Гаранцията за поставените нови електрически стълбове на Ботевградско шосе е 30 години, а за осветителните тела и в двата участъка - 10 години.
Електромобилите са на фокус в следващото издание на рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". Електромобилите са нова вълна в автомобилите, които коренно промениха начина на ползване и на зареждане, коментира пред Радио София Наталия Петрова – "Развитие пазар..
"Грийнпийс“ – България се обръща към институции и дружества от сектора с призив за модернизиране на централното отопление. В серия от срещи и разговори те споделят добрия опит от света и настояват този сектор от енергетиката да започне да навлиза в 21 век. Експертите от "Грийнпийс“ изтъкват като нужда от оптимизация постоянните аварии,..
На последното си заседание, Столичният общински съвет даде мандат за изготвяне на доклад за създаване на общинско дружество – търговец на електроенергия, което да оптимизира разходите за електроенергия в общинския сектор. Според данните на Временната комисия за анализ на количествата и цените на потребяваната електрическа енергия от Столичната община..
Днес денят ще е мразовит. Дневните температури в повечето места ще са отрицателни - между минус 5° и 0°, в София - около минус 3°, съобщиха от НИМХ. Ще бъде предимно слънчево, пред обяд над Дунавската равнина все още ще има ниска слоеста облачност и температурите там ще останат по-ниски. Ще духа слаб вятър от северната четвърт. В планините ще бъде..
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..