Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Десислава Олованова:

Рекламата мимикрира заради светогледа на поколението "Z"

Рекламата е вид въздействие, което има своите различни страни. От една страна тя е полезна, защото носи информация за различни стоки и услуги, но от друга много често тя е втръснала на съвременния човек, че се избягва или се приема като своеобразен фон.

Колкото повече се развиват пазарите в света, толкова по-агресивна става рекламата, защото в днешното време много от стоките не са изложени на витрина, а са т. нар. "маркетингови продукти", тоест предлагат се само чрез маркетинг, обясни Десислава Олованова - член на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции и част от състава на Апелативната комисия на Националния съвет за саморегулация. Рекламата започва и да се видоизменя, много от рекламодателите пренасочват бюджета и маркетинговите си дейности в интернет. Онлайн пространството обаче е по-различно и много често стандартната реклама там е неефктивна. Затова непрекъснато се търсят нови комуникационни механизми, които вкарват рекламирания продукт в самото съдържание. Казано иначе, рекламата започва все повече да прилича на "нереклама".

Десислава ОловановаГлобално изследване на общественото мнение, проведено в 140 държави, насочено към промените в градовете, показва, че 84 процента от хората в света са на мнение, че брандовете могат да променят много повече околната среда, отколкото политиците. Същевременно става ясно, че драматично е спаднало общественото доверие в организации като Обединените нации. Тази тенденция играе важна роля за рязката промяна в рекламното поведение, която кара брандовете не просто да показват предимствата на своите продукти, а да защитават каузи и да променят света.     

Настъпилите промени в голяма степен са свързани с настъпващите нови поколения - поколението "Милениум" и поколението "Z". Характерно за тези "нови хора" е, че те са родени в дигиталния свят, различават се коренно от предишните поколения, не мислят в граници и не живеят "в племена". Най-характерното за тях, обаче, е, че те не се самоопределят като нещо конкретно. Те могат да бъдат всичко в различни моменти. Ето защо те налагат съвършено различен маркетингов подход.

Десислава Олованова се спря и на морално-етичните принципи в рекламата, които в страната ни са добре регулирани и при нарушения се налага забрана за реклама. Клиентите имат ангажимент да спазват тези етични норми, защото биха загубили средства, ако се спре тяхна реклама.

На 26 ноември ще бъдат връчени престижните награди за реклама Effie. Мотото тази година е "Успешните кампании се познават от пръв поглед". Олованова поясни, че Effie оценява кръстосната точка между креативността, творческото решения и резултата от съответната рекламна кампания. Това е и единственият международен фестивал в тази област, който се провежда и в България.    
     

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 10.03.25: Ролята на едноличен жандарм е прекалено скъпа и трудна дори и за САЩ

В започващата седмица на март коментаторната двойка на "Форум" е в състав Георги Еленков и Марин Трошанов. Провокирани от водещия Лъчезар Христов, двамата събеседници разсъждаваха на следните теми: ЦИК връща изборните протоколи на Конституционния съд. Политическата ситуация в страната при миналите и бъдещи избори. "Тръмп е динамичен..

публикувано на 10.03.25 в 18:56

До Великден Община Самоков ще е почистена и измита

Започна пролетното почистване в Самоков. Първо ще бъде почистена централната градска част, основните улици и булеварди. На по-късен етап служители на общината ще почистят и по-малките улици. След снежния период се почистват тротоари, паркове и градини, улиците, разясни пред БНР-Радио София кметът на общината инж. Ангел Джоргов. Целта е..

публикувано на 10.03.25 в 17:25
Боряна Маринкова

Разнообразието на лекарства у нас се отразява добре на икономиката, пациентите и на европейския ни имидж

Над 2200 сигнала са постъпили на мобилното приложение "Намери своето лекарство" , което Българската асоциация на търговците на едро и дребно с лекарства (БАТЕДЛ) и Българската асоциация за развитие на паралелната търговия (БАРПТЛ) представиха за първи път през март 2024. Това сочат данните от регистъра на двете организации след 11 месеца..

публикувано на 10.03.25 в 16:50

13-и Международен фото фестивал-биенале"Фодар" отбелязва 25 години

13-ият Международен фото фестивал-биенале "Фодар" , утвърдил се като  престижен форум на съвременната фотография – отбелязва 25 години от първото си издание през 1999 с конкурс, изложба и теоретичен семинар. Тази година той се провежда под мотото "Фотографската реалност". С всяко поредно издание “Фодар“ продължава да..

публикувано на 10.03.25 в 16:13

Палатков лагер разпъват протестиращи пред здравното министерство

Работещи в здравеопазването излизат на протестен палатков лагер пред Министерството на здравеопазването тази сряда - 12 март, съобщиха от Национален синдикат "Защита" . Медиците настояват за увеличение на трудовите възнаграждения с 20% на заетите в сферата на здравеопазването и повече пари за храна - за работна смяна сумата да стане 10..

публикувано на 10.03.25 в 15:44

Най-новите творби на Камен Старчев в изложбата "Влошаване на времето"

Най-новите творби на художника Камен Старчев са изложени в Софийския арсенал – Музей за съвременно изкуство до 13 април. Изложбата "Влошаване на времето“ е с произведения в характерния маниер на работа на Камен Старчев от последните години - голямоформатни композиции от графични геометрични елементи, които изграждат моментни състояния на време и..

публикувано на 10.03.25 в 15:04

Обновяват осветлението и охранителната система на парка "Заимов" с близо 900 хил. лева

Започва цялостен ремонт и подмяна на системата за алейно осветление на парка  "Заимов". Общата стойност на инвестицията в новата осветителна система на парка е 893 937 лв. с ДДС. Едно от най-значимите подобрения е вкопаването на близо 4 км захранващи кабели под земята, което ще ограничи риска от аварии и инциденти при лошо време и ще подобри..

публикувано на 10.03.25 в 14:30