Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Десислава Олованова:

Рекламата мимикрира заради светогледа на поколението "Z"

Рекламата е вид въздействие, което има своите различни страни. От една страна тя е полезна, защото носи информация за различни стоки и услуги, но от друга много често тя е втръснала на съвременния човек, че се избягва или се приема като своеобразен фон.

Колкото повече се развиват пазарите в света, толкова по-агресивна става рекламата, защото в днешното време много от стоките не са изложени на витрина, а са т. нар. "маркетингови продукти", тоест предлагат се само чрез маркетинг, обясни Десислава Олованова - член на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции и част от състава на Апелативната комисия на Националния съвет за саморегулация. Рекламата започва и да се видоизменя, много от рекламодателите пренасочват бюджета и маркетинговите си дейности в интернет. Онлайн пространството обаче е по-различно и много често стандартната реклама там е неефктивна. Затова непрекъснато се търсят нови комуникационни механизми, които вкарват рекламирания продукт в самото съдържание. Казано иначе, рекламата започва все повече да прилича на "нереклама".

Десислава ОловановаГлобално изследване на общественото мнение, проведено в 140 държави, насочено към промените в градовете, показва, че 84 процента от хората в света са на мнение, че брандовете могат да променят много повече околната среда, отколкото политиците. Същевременно става ясно, че драматично е спаднало общественото доверие в организации като Обединените нации. Тази тенденция играе важна роля за рязката промяна в рекламното поведение, която кара брандовете не просто да показват предимствата на своите продукти, а да защитават каузи и да променят света.     

Настъпилите промени в голяма степен са свързани с настъпващите нови поколения - поколението "Милениум" и поколението "Z". Характерно за тези "нови хора" е, че те са родени в дигиталния свят, различават се коренно от предишните поколения, не мислят в граници и не живеят "в племена". Най-характерното за тях, обаче, е, че те не се самоопределят като нещо конкретно. Те могат да бъдат всичко в различни моменти. Ето защо те налагат съвършено различен маркетингов подход.

Десислава Олованова се спря и на морално-етичните принципи в рекламата, които в страната ни са добре регулирани и при нарушения се налага забрана за реклама. Клиентите имат ангажимент да спазват тези етични норми, защото биха загубили средства, ако се спре тяхна реклама.

На 26 ноември ще бъдат връчени престижните награди за реклама Effie. Мотото тази година е "Успешните кампании се познават от пръв поглед". Олованова поясни, че Effie оценява кръстосната точка между креативността, творческото решения и резултата от съответната рекламна кампания. Това е и единственият международен фестивал в тази област, който се провежда и в България.    
     

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Изкуственият интелект свързва бизнес и студенти по най-добрия начин

Освен кариерните центрове, HR отделите и фирмите посредници за намиране на работа, в България пазарът на труда вече има нов силен помощник. Това е платформата OMNI Human Development, задвижвана от мощта на ИИ (изкуствен интелект). Тя може да помага на студентите да открият най-подходящия работен ангажимент и същевременно съдейства на бизнеса..

публикувано на 21.10.24 в 11:50

ВиК, уличната мрежа и транспортната свързаност са сред актуалните проблеми на Панчарево

От началото на следващата седмица в столичния район започва кампания за премахване на ненужните кабели по улици и сгради и дейности за подобряване на електрозахранването. Това съобщи пред БНР-Радио София кметът на Панчарево Евгения Алексиева (▼). Тя припомни, че това е районът в София с най-голямата територия – има вилни зони и 10..

публикувано на 21.10.24 в 09:37

Слънчево, но с есенни температури

Днес ще бъде предимно слънчево. Временни увеличения на облачността, средна и висока, ще има над крайните западни райони. Ще духа слаб до умерен вятър от изток-североизток. Максималните температури ще са между 15° и 20°, в София – около 18° . По Черноморието ще бъде предимно слънчево. Ще духа до умерен предимно северен вятър. Максималните..

публикувано на 21.10.24 в 07:15

Деца играят вън

Днес предаването е в Шесто основно училище в София, темата е за достъпността в извънучебно време на училищните дворове , а първи гости са Мая Цанева от сдружение Безопасни детски площадки и Диана Андреева, експерт образование, Национална мрежа за децата: Мая Цанева : "Имаме нужда от повече добри примери и положително мислене - това, което е..

публикувано на 20.10.24 в 10:06
Павел Златаров

Моцарт и Менделсон в „Светлини и сенки“ на квартет Филхармоника

Павел Златаров е концертмайстор на Софийската филхармония. Но същевременно е първа цигулка в квартет Филхармоника , който вече няколко години представя своите добре обмислени и задълбочено представени програми пред публиката. В състава на квартета са още Милена Златарова (водачка на виолите в СФ), Ана Иванова, която е помощник - концертмайстор и..

публикувано на 19.10.24 в 20:21
инженер Стоян Митов тъкмо завършил в Дрезден

Историята оживява - инженер Стоян Митов - проект първи

Разговорите са с архитект Татяна Митова. В продължение на 21 години, тя ръководи архитектурно студио “Ами”. То е създадено през 1996 година, като частна практика от архитект Любомир Митов - племенник на инж. Стоян Митов. Продължаваме с  Кристиан Ваклинов - председател на „Гражданско сдружение за теснолинейката“, което безвъзмездно поддържа дома-музей..

публикувано на 19.10.24 в 16:00

Софийски разкази - На кино в стара София

Петър Кърджилов намира доказателства за първа кинопрожекция в България само година след премиерата на братя Люмиер в Париж. За първа прожекция говорят вестници от началото на декември 1896. Тя е в х-л Македония, след това има прожекция и в кафене "България", и в "Славянска беседа". Кои са първите "киносалони", какви интерсни професии е имало около тях,..

публикувано на 19.10.24 в 15:00