Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Цветелина Заркин

Европа и гласът на младите се срещат в София

Цветелина Заркин, общински съветник в София и част от българската делегация в Европейския комитет на регионите ни представя  два ключови европейски форума, които ще обединят представители на институции и местни власти от цяла Европа: " Комитетът на регионите представя позициите на местните власти, които сме най-близко до гражданите. Трябва да имаме..

публикувано на 02.11.25 в 11:45
Lampa Inc

"Алтернативен алтернатив" в Lampa стайл

Lampa Inc е група от Шумен, която вече е в студиото и се представят един по един с инструментите си. В края на 90-те се запознават в едно заведение, което се казва "Лампа": "В Шумен всичко сами си правим - студио, албуми. Имаме много активни групи за такъв град. За нас бе ясно какво искаме - да правим авторска музика в България. Има разлика в..

публикувано на 02.11.25 в 10:55

Български фолклор в симфонична версия в проект на банатски българи

Идеята за проекта „Глас: Симфонична интерпретация на българска музика“ е на Джеордже Денис Арделян, потомък на банатски българи. Неговите оркестрови обработки и авторски композиции са вдъхновени от известни любими български народни песни като „Ах, къде е мойто либе“, „Лудо младо“, „Македонско девойче“, „Лиляно моме“, „Море сокол пие“, „Брала..

публикувано на 02.11.25 в 10:29
Пейо Яворов и Тодор Александров.

Софийски разкази - Последната година на Яворов

Радиоразходката днес е посветена на последните месеци на Яворов - малко след смъртта на Лора Каравелова и вторият успешен опит за самоубийство. Началото на края е в дома на сем.Тихови в края на 1913 г. Сградата сега не съществува.  Освен спомените на Яворов, цитираме в-к "Утро" и в-к "Мир". Убийство или самоубийство? Всеки вестник споделя история -..

публикувано на 01.11.25 в 16:00
Константин Фотинов

Историята оживява - Константин Фотинов, първият български журналист

В Деня на будителите, но и на журналистиката, обръщаме внимание на списание "Любословие" и неговия издател - Константин Фотинов. Славейко Докузов от Историческия музей в Самоков е наш събеседник и един от съставителите на изложбата, посветена на 240-та годишнина от рождението на Константин Фотинов: На откриването, директорът на музея казва, че "не е..

публикувано на 01.11.25 в 15:00
д-р Тота Венкова

Адресите на любовта – първата българска дипломирана лекарка д-р Тота Венкова

Името на първата българска дипломирана лекарка и една от най-големите дарителки от началото на ХХ век тъне в незаслужено забвение. Освен в родното ѝ Габрово, където окръжната болница носи нейното име. А д-р Тота Венкова Чехларова се посвещава на бедните и на страдащите, за да потисне травмата от трагично завършила любов. За споделените ѝ..

публикувано на 01.11.25 в 14:00
Марта Москова (вляво) и Бояна Гяурова

Всички пътища водят до чушкопека

Бояна Гяурова и Марта Москова в аванс ни представят Международният форум за графичен дизайн "Мелба дизайн" - очаквайте ни на 8 на живо от там: "Всяка година фестивалът расте. Основният фокус е лекционният симпозиум със 7 дизайнера от Европа. Винаги да има от всичко за всеки. Куратори, организатори на подобни събития. На 6 откриваме изложбата..

публикувано на 01.11.25 в 11:48