Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Историята оживява - Трактатът на Петър Богдан

Петър Богдан съставя първият исторически трактат в новата история на България. Той носи заглавието “За древността на бащината земя и за българските дела”. Годината е 1667. Говорим в детайли за изключителната личност на Петър Богдан и неговият основополагащ трактат с д оцент Василев, преподавател по класически езици към Софийския университет..

публикувано на 01.06.24 в 16:00

Софийски разкази - Биографията на Алеко Константинов

Разговорът е с изкуствоведа Иво Милев, автор на книгата “Алеко Константинов - Das Wunderkind”: "Алеко Константинов е част от една моя стратегия за биографии. Задачата ми е да изведа една друга линия. От 90-те се забелязва нарастваща тенденция на "херменевтика на подозрението". Има опити да се демистифицира Алеко Константинов. Той е един от..

публикувано на 01.06.24 в 15:00
Лобното място на Дилинджър

Адресите на любовта - Гангстерска афера - Анна Акълиева

Българска любовница предава гангстера Дилинджър на ФБР Добричлийката Анна Акълиева, известна в САЩ под името Анна Сейдж издава обявеният за национално издирване Джон Дилинджър и прибира наградата за главата му. Един от най-известните гангстери от 30-те години на ХХ век е извършил 66 обира на банки, а бягството му от непристъпен..

публикувано на 01.06.24 в 14:00

Шевицата говори

Фестивалът "Българите, кои сме ние"  в град Сливница, е с  деца и младежи на възраст от осем до 29 години, разделени в категории.  Фестивалът съдържа конкурсна програма, майсторски класове и работилница с лектори от страната и чужбина. Подробности от  организатора: Маргарита Божкова: "Това е труд на децата от сценария до реализирането му. Има..

публикувано на 01.06.24 в 12:00

Лято, кукли и приятели

На 1 юни в 10:30 предстои откриването на шестото издание на  Международния театрален фестивал „Лято, кукли и приятели“ в парк „Асеневци“ на откритата сцена „Арт лято“ до Художествена галерия „Борис Денев“. Събитието ще продължи през трите летни месеца до 31 август, когато ще се връчи и Наградата на публиката. Веднага след официалното откриване,..

публикувано на 01.06.24 в 11:35
Камелия Тодорова - психолог

Да се грижим за детето в себе си

Как да оставим децата да бъдат по-дълго време деца – интервю с психолога  Камелия Тодорова , психотерапевт от “Психологическо консултиране За мен”: "Много от нашите реакции са на базата на това, което сме били като деца. Да се грижим за детето в себе си! Всяко представяне на детето родителят го носи върху себе си. Друг е въпросът, че животът..

публикувано на 01.06.24 в 10:20
Стани Милев

Млади, зелени, с образователен елемент

Съвременна българска детска анимация ще могат да гледат децата на 1 ЮНИ в “ Кино по детски ”, безплатно събитие на 1 юни с начални часове 10:30, 12:15 и 14:30 часа в кино Одеон – интервю  със Стани Милев от студио Chase a Cloud, един от организаторите: "Няма кой знае какво, което да се случва тук, повечето ни са на чужди езици, които сме..

публикувано на 01.06.24 в 09:59