Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 10.03.25: Ролята на едноличен жандарм е прекалено скъпа и трудна дори и за САЩ

В започващата седмица на март коментаторната двойка на "Форум" е в състав Георги Еленков и Марин Трошанов. Провокирани от водещия Лъчезар Христов, двамата събеседници разсъждаваха на следните теми: ЦИК връща изборните протоколи на Конституционния съд. Политическата ситуация в страната при миналите и бъдещи избори. "Тръмп е динамичен..

публикувано на 10.03.25 в 18:56

До Великден Община Самоков ще е почистена и измита

Започна пролетното почистване в Самоков. Първо ще бъде почистена централната градска част, основните улици и булеварди. На по-късен етап служители на общината ще почистят и по-малките улици. След снежния период се почистват тротоари, паркове и градини, улиците, разясни пред БНР-Радио София кметът на общината инж. Ангел Джоргов. Целта е..

публикувано на 10.03.25 в 17:25
Боряна Маринкова

Разнообразието на лекарства у нас се отразява добре на икономиката, пациентите и на европейския ни имидж

Над 2200 сигнала са постъпили на мобилното приложение "Намери своето лекарство" , което Българската асоциация на търговците на едро и дребно с лекарства (БАТЕДЛ) и Българската асоциация за развитие на паралелната търговия (БАРПТЛ) представиха за първи път през март 2024. Това сочат данните от регистъра на двете организации след 11 месеца..

публикувано на 10.03.25 в 16:50

13-и Международен фото фестивал-биенале"Фодар" отбелязва 25 години

13-ият Международен фото фестивал-биенале "Фодар" , утвърдил се като  престижен форум на съвременната фотография – отбелязва 25 години от първото си издание през 1999 с конкурс, изложба и теоретичен семинар. Тази година той се провежда под мотото "Фотографската реалност". С всяко поредно издание “Фодар“ продължава да..

публикувано на 10.03.25 в 16:13

Палатков лагер разпъват протестиращи пред здравното министерство

Работещи в здравеопазването излизат на протестен палатков лагер пред Министерството на здравеопазването тази сряда - 12 март, съобщиха от Национален синдикат "Защита" . Медиците настояват за увеличение на трудовите възнаграждения с 20% на заетите в сферата на здравеопазването и повече пари за храна - за работна смяна сумата да стане 10..

публикувано на 10.03.25 в 15:44

Най-новите творби на Камен Старчев в изложбата "Влошаване на времето"

Най-новите творби на художника Камен Старчев са изложени в Софийския арсенал – Музей за съвременно изкуство до 13 април. Изложбата "Влошаване на времето“ е с произведения в характерния маниер на работа на Камен Старчев от последните години - голямоформатни композиции от графични геометрични елементи, които изграждат моментни състояния на време и..

публикувано на 10.03.25 в 15:04

Обновяват осветлението и охранителната система на парка "Заимов" с близо 900 хил. лева

Започва цялостен ремонт и подмяна на системата за алейно осветление на парка  "Заимов". Общата стойност на инвестицията в новата осветителна система на парка е 893 937 лв. с ДДС. Едно от най-значимите подобрения е вкопаването на близо 4 км захранващи кабели под земята, което ще ограничи риска от аварии и инциденти при лошо време и ще подобри..

публикувано на 10.03.25 в 14:30