"Колкото повече се затрупваме със знания в днешния информационен свят, толкова повече обществата се разкъсват, стават все по-малки и малки общности, човекът се “атомизира” и се превръща в едно консумиращо същество, дори да не го иска. Взираме се в какво ли не, но все по-малко в душата си," напомни ни Ландова.
Оставайки при семейството си сега, ние получаваме невероятен шанс да се огледаме, да открием отново децата ни и те да получат вниманието от родителите, от което се нуждаят. Шанс да се сближим - първо с душите си, после и с близките си. Има на какво важно и ценно да научим децата си - можем да им покажем любимите ни филми от детството, да им рецитираме нашите детски стихчета, да им разкажем за рода си, както и за други кризисни моменти в историята на света.
Мария Ландова направи емоционален паралел, като припомни времето на обсадата на Ленинград, когато звучи Седмата симфония. Именно тогава зловещият звук на барабаните се превръща “от марш на смъртта, в марш на живота”. Връщайки се в нашето съвремие, трябва да осъзнаем, че имаме крещяща нужда от Преображение, от пренасочване на мислите ни към истински важното, и да изградим невидимите мостове между душите от една епоха към тези от друга.
Още впечатляващи размисли на Мария Ландова можете да чуете в интервюто на Лили Големинова.
Мария Ландова е популярна личност – художник, педагог, бивш директор на Художествената гимназия в София, журналист, основател и програматор на Лятната академия за деца и ученици към Националната художествена академия, сценарист на филми, някои вдъхновени именно от детската академия.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..