Емоционалната интелигентност е точно това - да можем да зачитаме чуждите граници и да отстояваме своите, да не влизаме в ролята на жертва или на насилник, за да получаваме това което искаме. Да се „свързваме“ със себе си и другите, защото това означава да бъдем щастливи, обясни пред Радио София Камелия Тодорова от "Академия за емоционална интелигентност".
Как стои въпросът с емоционалната интелигентност при децата, които са много уязвими в околния свят, особено в тази ранна възраст между 5 и 10 години, в съвсем ранното им общуване на емоционално ниво? Тук отново са важни чувствата, подчерта експертът:
Ние много често боравим с изразите „Как си?“ „Добре съм“, „Зле съм“. Камелия Тодорова разясни какво трябва да знаят децата за тези понятия:
„Децата трябва първо да знаят от какво имат нужда, да могат да го изразяват и да мислят как ги кара това да се чувстват. Емоционалната интелигентност участва в техните игри, помага им да стоят по - уверено в групата. Дали ще могат да изпитват емпатия към останалите, да изпитват забавление от играта, да защитават своята позиция, не през агресията, не през плача и през тръшкането или през жертвата, а спокойно да обясняват как се чувстват?“
Какви конкретни въпроси трябва да задаваме на децата, за да разберем как наистина се чувстват?
"Това зависи от нашата емпатия. Да си изясним каква е целта ни в разговора с детето, искаме ли да се „свържем с него и да го разберем. Важно е да разберем как се чувства и да му помогнем самото то да разбере как се чувства и от какво има нужда," изтъкна Тодорова.
Защо именно е ценно да разберем как се чувства детето, каква трябва да бъде нашата реакция, когато то сподели своите чувства, и как това не непременно означава, че трябва да удовлетворим желанията, свързани с тях. Тук идва и полезността на отворените въпроси: "Какво те прави тъжен?" и "Какво те прави щастлив?".
Чуйте конкретни съвети за родителите и още интересни аспекти от разговора на Алекс Илиева с Камелия Тодорова.
Единственото село в България с паметник на Буквите – с. Иваняне, празнува на 24 май, съобщиха от районната администрация в Банкя. Празничната програма ще завладее селото още от сутринта, като кметът на Иваняне Албена Иванова и район "Банкя“ са замислили тя да приключи чак в 22.00 часа. Програмата ще започне в 09.30 часа с разходка с..
Одобрен е фишът за повишаване степента на защита на банята в Княжево като паметник на културата с местно значение. Това е важна стъпка към запазването на една ценна част от историята и архитектурата на нашия град, съобщават от "Екипът на София": "На 13 февруари внесохме в НИНКН документите, изготвени от арх. Любомир Пейчев. Благодарим на..
Асоциация за развитие на София и Бюро за интеграция и социални иновации организират Софийска работилница "Климатичен пясъчник" по пилотен проект за създаване на климатично убежище от градските топлинни острови. “Това е един проект, който цели да подготви София, заедно с други градове, да разберат малко повече за градските топлинни острови . Това е..
Сдружение "Деветашко плато" издаде сборник с вдъхновяващи примери и демократични подходи за управление в малките населени места. Изданието е озаглавено "Петелът, който буди хората" и води читателя на различни места в България – непознати, преоткрити, посвоему привлекателни и специални. Сборникът споделя историите и на хората в тези малки села –..
В столичния район "Люлин" въвеждат вътрешноквартален транспорт. Целта е да бъде анализирана ефективността и нуждата от довеждащ транспорт до МС "Люлин" и МС "Сливница", който да облекчи придвижването на гражданите. Линията е експериментална и е по идея на районната администрация в "Люлин“, каза пред Радио София кметът Георги Тодоров. Превозът е..
Над 11 000 ученици се явяват в София на държавния зрелостен изпит по български език и литература. Те са разпределени в около 900 изпитни зали. Пред Радио София Данко Калапиш от Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България припомни, че тази година завършват учениците, които в началото на Covid пандемията са били в 7 клас и се е..