Това показват данните от проучване на Leadership Support от ноември и декември, 2020 г., в което са включени 250 български компании от 13 сектора.
“Обобщени в четири фрази резултатите звучат така - дигитализация, работа от вкъщи, хибридно управление и нови лидерски умения. Това е наблюдение, което наблюдаваме, че се случва и в Германия. Бъдещият начин на работа според българските и германските компании е хибридната работа, а смесеното ръководене - на живо и дигитално, е бъдещият начин на управление”, казва Камен Кънев, управител на Leadership Support.
В Германия вече има дори законови стъпки към уреждане на въпросите, свързани с по-широкото прилагане на хоум офисите. Това е и причината, след принудителното излизане в дистанционна форма на работа, германските фирми да са по-подготвени. Затова в момента при германските компании това не е първи приоритет, докато 64% от българските фирми казват, че промяната на трудовата политика им е основен приоритет, тъй като за българското трудово законодателство това е много нова тема.
Друга интересна тенденция е, че близо 80% от организациите отбелязват, че продуктивността им се е повишила. При 62% от компаниите служителите са постигнали по-добър баланс между професионалния и личния живот.
Резултатите потвърждават тенденцията за ускоряване на дигитализацията в голяма част от бизнес секторите. Над 88% от компаниите посочват, че голямата трансформация е настъпила след използването на нови дигитални инструменти за сътрудничество и комуникация.
Въпреки предизвикателствата, които срещат при работата от разстояние, повече от половината компании се справят с извънредната ситуация по-добре от първоначално очакваното. Действайки в тази динамична среда, почти 70% от компаниите залагат на силно гъвкава организационна структура при управлението в бъдеще.
Чуйте целия разговор на Лъчезар Христов в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..