Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Подкастът въздейства емоционално и носи добавена стойност

Ива Григорова
Снимка: Луиза Лазарова
До преди няколко години голяма част от хората в България не знаеха какво означава подкаст, а аудиторията на този формат беше лесно преброима. Само за няколко месеца обаче, слушането on demand („при поискване“) набра огромна популярност. Позитивите не са тайна за никого – слушаш каквото, когато и както си поискаш, без ограничения във времето и пространството.

Да си припомим откъде идва името подкаст (Podcast) - от iPod (името на популярния музикален плейър на Apple) и broadcast (което означава „предаване“ или „излъчване“). За създател се води журналистът Бен Хамърсли, който в своя статия от началото на 2004 г. се пита как да бъде наречено това ново явление. Първото радиошоу, записано и форматирано като подкаст, започва едва 4-5 месеца по-рано.

Днес подкастът се вписва перфектно в забързания дигитален свят. Подкасти с различна насоченост и съдържание, завладяват аудиторията с палитра от интересни теми. Колкото и подценяван в началото, форматът се доказа като изкуство с висока добавена стойност.

„Аудио съдържанието и подкастите набират скорост и в България. Това е тенденция в чужбина от години. Пандемията, колкото и да не звучи добре, подпомогна този бум на слушането. Слушането на подкасти помага на хората да намерят себе си, да потърсят човек, който споделя тяхната гледна точка и то, докато се занимават с други неща.

Заедно с домашните задължения, всеки има възможност да чуе нещо ново и интересно, например за майчинство, финанси и др. Може да се намери съдържание, което наистина да те обогати, а и да намериш съмишленици“, коментира Ива Григорова, управляващ директор в MSL, Publicis Group Bulgaria.

Силата на звука и аудиото въздействат върху аудиторията безспорно по различен начин, по-интимен от видеото, по-чувствен, по-близък. 
„Чрез слуха, хората възприемат информацията емоционално. Това е важно в бранд комуникациите. Гласът зад подкаста задава атмосферата, тона, създава публиката.

Аудитото е дълъг формат и можеш да разкажеш цялата история, дългосрочно да повлияеш върху хората. Аудиторията е лоялна, тя се връща да слуша, сваля епизодите, връща любимите си моменти. Лоялността работи за нас дългосрочно, помага за създаване на имидж.

Подкаст съдържанието се разпространява и между приятели. Връзката с аудиторията е плюсът на аудиото, подкастът е позитивен за родителите например, докато вършат ежедневните си дейности“, казва още Ива Григорова.

Освен за забавление, подкастът може да се използва и за ефективна бранд и маркетингова комуникация.

„Подкаст съдържанието за брандовете трябва да е част от цялостната комуникационна стратегия на комапнията. Така се работи дългосрочно върху имиджа. Посланията трябва да са правилно поднесени в подкаст, който е близък за тяхната аудитория, да отговаря на ценностите им.

Необходимо е да се направи диалог, трябва да присъства експерт. Има компани, които правят подкаст съдържание за служителите си, защото по този начин работещите се ангажират с индустрията и работата. Има различни рекламни формати, които прекъсват съдържанието, те могат да бъдат превъртяни. За да е по-въздействащо, рекламата трябва да е част от разговора и от бранд посланията”, добави Ива Григорова

Чуйте подробности в разговора на Катя Василева с Ива Григорова.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Картина на Здравко Александров

"Един самотник в пейзажа" с ретроспекция на ул. "Шипка" 6

Съюзът на българските художници и Галерия "Лоранъ" представят художника Здравко Александров (1911 – 1998) с изложба на негови произведения, които ще можем да разгледаме в галерията на ул. "Шипка" 6 след откриването тази вечер от 18.30 часа. Експозицията е озаглавена "Един самотник в пейзажа" и включва над 110 творби от държавни и..

публикувано на 06.06.24 в 14:32
Кристина Димитрова

Разказ за саксофон и флейта с Кристина Димитрова

Кристина Димитрова (Кристин "Сакс"), е музикант със специалности "Саксофон" и "Флейта"“, но в същността си е мулти жанров музикант. "Абсолютно правилно – многопластов, многожанров, защото искам да обхвана възможно повече стилове музика, които да мога да изпълнявам. Флейтата е много красив инструмент, но саксофонът ми дава много повече..

публикувано на 06.06.24 в 13:13
Картини на Деян Дачевски от 12-ата му самостоятелна изложба

45 животни, пейзажи и плодове - в 12-ата изложба на Деян Дачевски

Артистът Деян Дачевски ще отрие 12-ата си изложба в сградата на Съюза на архитектите тази вечер от 19 ч. Той е подредил 45 платна, рисувани след експозицията му от 2021 г. Сред тях зрителите могат да видят пейзажи - от Родопите, морето, Троян, както любимите му коне, петли, пауни, натюрморти, дори едно голо тяло . " За мен..

публикувано на 06.06.24 в 12:23

Проф. Елена Дикова и Стоимен Пеев със съвместен концерт-рецитал в Камерна зала "България"

На 11 юни, от 19.00 часа, проф. Елена Дикова и Стоимен Пеев се събират за съвместен концерт-рецитал. Събитието ще се състои в Камерна зала „България“ и е част от 55-ия Международен фестивал „Софийски музикални седмици“. Проф. Елена Дикова и Стоимен Пеев са преподаватели в Националната музикална академия.Пред Радио София проф. Дикова сподели, че..

публикувано на 06.06.24 в 11:26

Куклен театър обогати с емоции празника на българското посолството в Португалия

Посолството на България в Лисабон отбеляза с тържество Деня на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност. По покана на Негово Превъзходителство посланик Иван Найденов и консула г-н Любомир Николов, обичаният от публиката спектакъл "Мечо Пух" на Малък куклен театър "Слон" откри тържеството..

публикувано на 06.06.24 в 11:10

Подлезите като място за изкуство с отворен достъп за гражданите

В края на миналото лято, фондация „Вижънъри“ реализира своя проект „Сезони“ в подлеза на бул. „България“ и бул. „Тодор Каблешков“. В рамките на инициативата, 12 художници от различни държави, изрисуваха около 400 кв.м. от стените в подлеза. Пред Радио София Деляна Ангелова от фондацията припомни, че целта на проекта е да напомни на столичани..

публикувано на 06.06.24 в 09:53