Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80

Астрофизикът Тихомир Димитров:

Български деца ще могат да задават въпроси на астронавти от Международната космическа станция

Снимка: Архив

За Космоса и космическите пътешествия, разговаряме с астрофизика Тихомир Димитров.

Разговорът започна с отминалия рожден ден на Илън Мъск, който по думите на Димитров, би могъл да служи като вдъхновение за покоряване на Космоса – една тема, която нас, обикновените човешки същества винаги ни е вълнувала.

Да се стремим към Космоса в днешно време е особено необходимо, смята астрофизикът, защото хората са потънали в ежедневното си злободневие и куп маловажни неща и сякаш не могат да погледнат „по-далеч от носа си“, а там горе можем да видим много неща, казва той. Като любопитно събитие, което предстои, отбеляза още, че съвсем скоро се очаква Джеф Безос, заедно с неговия брат, един много богат човек, който е решил, че може да похарчи 28 милиона долара джобни пари, да  се качат на една ре-използваема ракета, тя ще ги изстреля до 110-120 километра височина, те ще поседят известно време в безтегловност, като истински астронавти, след което ще има контролирано кацане и връщане отново на стартовата ллощадка.

Този факт показва, че полетите в Космоса могат да станат достъпни и за простосмъртни. До  ден днешен от осем милиарда души на нашата планета, в Космоса са излизали само шестстотин човека, посочи Тихомир Димитров.

Каза още, че космическият туризъм започва да се развива с бързи темпове. НАСА планира през 2024 година, първата жена да кацне на повърхността на луната, нещо, което не се е случвало  повече от петдесет години.

Астрофизикът изрази надежда, че съвсем скоро в близките десет години, например, мечтата на хората да видят земята от Космоса би могла да стане реална възможност.

Едно реално за нас събитие също се очаква да стане факт  съвсем скоро:

Българският атлантически клуб, съвместно с много неправителствени организации от цяла България, с изключителното партньорство с Космическа академия за деца, организира на 26-ти юли, на живо връзка между България и Международната космическа станция, която се върти в орбита около нашата планета. Тоест, ще имаме връзка с Космоса.

Български деца от 6 до 19 години ще могат в дните до 6-ти юли, когато е крайният срок,  да запишат 20 секундно видео, видео въпрос, да попитат нещо трудно един от астронавтите на борда на Международната космическа станция,  след което, на 26-ти юли тези въпроси ще бъдат селектирани от НАСА и някои от тях ще бъдат пуснати по време на тази жива връзка след месец и ще бъде даден отговор от истински астронавт от Космоса.

На сайта на Българския атлантически клуб, на сайта hello-space.eu или да се свържете с Космическа академия за деца, които можете да намерите и във фейсбук и Гугъл, за да получите напътствия как да направите вашето видео.  Не чакайте последния момент!

„Ние от Космическа академия за деца, много се вълнуваме когато  организираме такива събития и да  си партнираме с нашите партньори от цяла България, считаме, че днес е времето когато трябва да дадем мечти и образование на децата, така че да ги направим лидери в утрешния ден“,  подчерта  Тихомир Димитров.

Чуйте цялото интервю на Диана Костова – Георгиева с Тихомир Димитров, в звуковия файл.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Премиерата на “П.О.Р.Н.О.” дава старт на продуцентска къща "Гръм и Тряс"

„П.О.Р.Н.О. – Публична организация за разтуха на обществото“ е премиерното заглавие на сцената на Yalta art room на 30 април . Спектакълът е черна комедия по скечове на Ханох Левин. Режисьор е Веселин Петров - актьорът от сериалите „Клетката“ и „Есента на демона“. Печелил награда „Аскеер“ за изгряваща звезда и награда „Слави Шарков“ за млад..

публикувано на 26.04.24 в 13:55
Главен комисар Иван Георгиев

От СДВР обявиха по-строги мерки за дербито в събота

Мерките за предстоящия утре мач между Левски и ЦСКА София ще бъдат много по-стриктни от тези на предходната среща на 7 април, каза на брифинг главен инспектор Иван Георгиев, началник сектор „Масови мероприятия“ при Столична дирекция на вътрешните работи (СДВР). Полицейското присъствие ще бъде забележимо, както в крайните квартали на София, така и в..

публикувано на 26.04.24 в 13:14

Фотографска изложба представя "Изчезналите кина на София"

Фотографска изложба представя "Изчезналите кина на София". Това е най-новият проект на Програмата и L'Europeo. Тя е представена до 27.04.2024 г. в Галерия nOva art space, а от 09.07.2024 г. до 23.07.2024 г. ще бъде изложена в Галерия на открито в градинката пред Народния театър “Иван Вазов”. Пред Радио София Валерий Пощаров, Ваньо Димитров и..

публикувано на 26.04.24 в 12:49

Какво е да си шампион с поезия

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

публикувано на 26.04.24 в 12:12
Служител замерва радиационните нива в зоната на Чернобил, 22 април 2021 г.

38 години от ядрената катастрофа в Чернобил – най-тежката в света