"Визия за дипломация" е един доста дългосрочен проект, който почива първоначално на вербална стратегия, която трябваше да изработя по проект финансиран по линията на Юнеско за Министерство на младежта и спорта и Музея на спорта", сподели Боянова и поясни, че тя е трябвало да създаде графичните елементи за новата концепция за осъвременяването на Музея на спорта.
"Разсъждавайки за самата изложба и за визуалната комуникация, тя всъщност представя система за визуалната комуникация. Такива системи трябва да бъдат толерантни и етични към посетителя. Тяхната основна задача е да организират, да функционират за посетителя, да го ориентират правилно, но с един доста галантен привкус, да могат да се отнасят толерантно и дипломатично към него. За това, заглавието " Визия за дипломация" наистина е пресечна точка между всички тези неща", каза Боянова.
Тя добави, че идеята е била как тези дигитални елементи да бъдат визуализирани, а под процес на дигитализация в музеите се разбира нещо изключително сложно и дългосрочно. За да могат фондовете да бъдат запазени от форсмажорни обстоятелства и да бъдат достъпни за публиката.
"Влизайки в музея реших да организирам пространството за да може визуалната комуникация да бъде по-ясна. И от тази гледна точка, там мисля, че имаше над 50 спорта, в които българите са постигали какви ли не международни и световни успехи на изключително високо ниво. Тези спортове аз ги организирах в 18 групи, а на тези групи, подхождайки семиотично им дадох цветове. Изработих специален знак за анотациите в музея и по този начин витрините, които понякога съдържат по два, понякога и по три спорта, посетителите могат лесно да се ориентират и по цветовете кой експонат към коя група спортове принадлежи", заяви Боянова.
Тя сподели, че в изложбата е представила и два плаката за Музея на спорта, единия за неговата 60-та годишнина, а другия посветен на неговата дигитализация. Има и втора серия от плакати, които са посветени на Юнеско.
"Ако трябва да обобщим целия проект, той се концентрира до кръга. Защото всъщност медалът е кръгъл, тоест постижението, подготовката е циклична - ние започваме, стигаме до някъде, стигаме апогея, след това се връщаме към началото, олимпийският цикъл е четири годишен и много други неща. Така, че кръгът е в основата на цялата визуална комуникация, на целия графичен дизайн", каза Боянова.
Изложбата ще продължи до 12 юли 2022 г.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Проблемът с пожарите у нас става все по-сериозен. Те стават повече на брой, по-интензивни и унищожават все повече площи, особено от горите, отчитат от WWF България. За последните 15 години у нас са възникнали и гасени над 7 хиляди горски пожара . Според решение на Народното събрание от 19 юли 2024 г. Министерският съвет е задължен да..
Карнавални шествия, големи марионетки, куклен театър и цирк са сред събитията, с които Фестивалът за улични изкуства 6Fest (ШестФест) ще направи лятото в София по-артистично. В парковете 6Fest ще представи дневно и светлинно шествие с три от своите големи карнавални кукли, както и работилница по улични и карнавални изкуства, насочена към деца и..
Годишната профилактика на "Топлофикация София" продължава и от днес до 8 август (петък) 2025 г. с временно спиране на топлоподаването тя ще засегне: ж.к. "Банишора", ж.к. "Света Троица", ж.к. "Фондови жилища", част от ж.к. "Илинден", ж.к. "Зона Б–5", "Зона Б-5-3", "Зона Б–18", "Зона Б–19"; ж.к. "Надежда" - 1, 2 и част от 4, ж.к...
Два месеца след като беше представена публично, интерактивната карта “Черна писта“ - разработена от 18-годишния Мартин Атанасов, е била посетена от над 300 хил. души. Платформата визуализира повече от 177 000 пътнотранспортни произшествия, регистрирани от 2021 г. насам, и показа как статистиката се превръща във видима и разбираема информация,..
Център "Амалипе" си партнира с Министерство на труда и социалната политика и Държавната агенция за закрила на детето в системните усилия, които държавата планира за превенция на ранните бракове.На срещата е поставен акцент върху превенцията на ранните бракове и съответно ранните раждания. На 22 юли става ясно, че център “Амалипе” ще си партнира с..
Над 200 предложения са получили организаторите на инициативата "Символът на квартала". Гражданите предложиха паркове, паметници, пазари, читалища, квартални кръчми, графити и т.н. Жители на столичните райони на “Младост” , “Люлин”, “Надежда”, “Дружба”, “Гео Милев”, “Хаджи Димитър”, “Банишора”, “Иван Вазов”, “Лозенец”, “Красно село”, “Овча купел” и..