Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какво се променя в столичния транспорт срещу поскъпването

Снимка: БГНЕС

Тарифната политика на столичния обществен транспорт беше остаряла и усложнена и не се възползваше от т.нар. билетна система, от сините валидиращи устройства в превозните средства.

Това обясни пред Радио София независимият общински съветник Борис Бонев във връзка с решение от последното заседание на СОС в четвъртък, 21 юли.

Той подчерта, че целта е била да не се повишават цените на картите за цялата градска мрежа (50 лв./месец, персонализирана), включително и годишните (365 лв.), както и да се въведат привилегии за младите пътници.

"В Студентския град има много автомобили. Искаме младите хора да си създадат навици да пътуват с градския транспорт", допълни Бонев.

В този смисъл той обаче не можа да обоснове премахването на 10-те талона (за 10 пътувания х 1,20 лв.) и картите за една линия, както и за метрото – нещо, което е предпочитано от работещите с вече създадени навици да пътуване без лични автомобили.

С билетите 30+ (за 1,60 лв.) и 60+ (2,20 лв.) хората ще могат да се прекачват многократно в рамките на посочените минути, допълни Борис Бонев (▼). Срокът е за последното прекачване, а не за цялото пътуване. Ученици и студенти също вече ще могат да си купуват годишна карта на цената за 10 месеца. Въвежда се и младежка карта за 250 лв. на година за хората до 26 години.

"Градът трябва да стимулира ползването на транспорта при всички видове пътувания. Улесняваме гражданите да си закупят най-изгодната годишна карта (по 1 лев на ден) на три вноски", каза още Бонев. Той призна, че софийският транспорт е натрупал над 150 млн. загуби само през последната година.

Очевидно това е сред основните причини за поскъпването на пътуването в София, колкото и общинските съветници да не го казват открито.

Възможно е нощният транспорт да се възстанови от есента, най късно от 31 март 2023 г., и тогава за него ще важат годишните карти.

Дори и с новите възможности и цени, столичният обществен транспорт остава най-евтиният начин за придвижване в София, изтъква съветникът, излъчен от "Спаси София".

Промените се въвеждат на два етапа – от началото на септември и от 1 януари 2023 година.

Бонев каза още, че от септември тръгват две нови експресни линии, които през Околовръстния път ще свързват "Младост" и Бизнес парка с големите южни квартали на София:

  • Автобус №109 ще свързва "Лозенец", метростанция "Витоша" и "Кръстова вада" с Бизнес парка и "Младост" 2.

  • Автобус 110 ще свързва бул. "България", "Борово" и "Бъкстон" с Бизнес парка и "Младост" 1.

Двете линии ще бъдат експресни - няма да влизат в локалното платно на Околовръстното шосе и така ще избягват тапите на кръстовищата. Те ще свързват транспортните възли и метростанции с големи бизнес зони с хиляди работни места и гъсто населени квартали.

Чуйте разговора на Елена Пъневска с Борис Бонев в звуковия файл.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Снимки: сдружение „Бъди човек“

Нуждаещи получиха от доброволци пакети с продукти, но и прегръдки

За 11-а поредна година по случай великденските празници доброволци от сдружение "Бъди човек" зарадваха възрастни хора, като им занесоха пакети с трайни хранителни продукти. Дни преди това – от 17 до 19 април, в зала "Арена Самоков" се събираха дарения, които бяха пакетирани и занесени от младите хора до над 450 нуждаещи се хора в общинския..

публикувано на 21.04.25 в 17:45

Съмнително е, че ЕК надгражда регламент в интерес на потребителите

Европейската комисия (ЕК) е предприела преразглеждане правилата за въздушния транспорт, с което могат да бъдат засегнати досега извоювани права на пътниците, сигнализират организации за защита на потребители. Текстовете в действащия и в момента регламент са от 2004 г. В новото предложение се залага по-голямо закъснение на полет, за да..

публикувано на 21.04.25 в 16:34

Писателят Милен Хальов се завръща с последната книга от трилогията "Общежитие за чудовища"

Писателят Милен Хальов се завръща с нова книга "Общежитие за чудовища - Детето от пророчеството“. Пред Радио София авторът сподели, че третата част на трилогията е финалът на историята. "Който е стигал до финала на втората книга, знае точно къде съм оставил персонажите, че има един тиктакащ механизъм, който ме накара много активно да събера..

публикувано на 21.04.25 в 15:15

"Bravery" е новата песен на сестрите от група "IVA"

"Написана като любовно писмо към невъзможното, "Bravery" е колкото силна, толкова и ранима. Песен за тези, които са се опитвали да поберат целия океан в една чаша", казват в профила си в социалните мрежи IVA за новата си песен. Ива и Елена Тодорови - сестрите от група IVA , представят в ефира на Радио София новата си песен , която е посветена на..

публикувано на 21.04.25 в 14:40
Снимки: FFC

Учени очакват до 15 г. да променят света с евтина, неизчерпаема, напълно чиста енергия

Бъдещето на ядрената енергия, образованието и изкуствения интелект обсъдиха експерти от ЦЕРН и Силициевата долина на специален форум в София (Fusion Future Conference - FFC). Учени, бизнес лидери и представители на институциите дискутираха ключовата роля на ядрения синтез в глобалната енергийна трансформация и възможностите за развитие пред..

публикувано на 21.04.25 в 13:55

Студентите от НАТФИЗ канят на 36-часов театрален и кино маратон

Над 50 театрални спектакълаи над 70 филма и филмови етюди могат да видят жителите и гостите на София на 36-часов театрален и кино маратон в НАТФИЗ. Най-мащабното студентско арт събитие за първи път ще продължи 3 дни – на 25, 26 и 27 април. Елизабет Димчева, Николай Тодоров, Крум Царибашев, Алекс Стоянов и Емануил Цонев ще бъдат част от 36-часовия..

публикувано на 21.04.25 в 13:11
Божидара Стоянова

Божидара Стоянова среща своя учител в най-подходящия труден момент

Божидара Стоянова следва духовен път, който се базира на баланса и лекотата. Тя среща своя учител, когато вече наистина не може да върви сама, когато е готова. Както гласи и древната поговорка. " Моят ментор ме откри в момент, когато бях "позабатачила нещата" . Бях пооплела конците. Интересното е, че аз срещнах моя учител, чрез друг негов ученик...

публикувано на 21.04.25 в 12:42