"Думите са тези, които ме изричат и те в някакъв смисъл ме създават – така че не мога да кажа кое ме тласна към написването на книгата, не мога да го назова, но мога да кажа, разбира се, че пред мен винаги е стояло непонятното", както се чува в откъса от книгата в началото на интервюто.
Според Валентин Калинов опитът за изкуството и опитът за литературата, може би е това да се опитаме да въобразим нещо, което базисно не се дава да бъде въобразено.
"Човек пише обживявайки и живеейки езика, търсейки бродове в езика към себе си и към другите хора около себе си. В интервюто Валентин Калинов задава въпроса "Дали изобщо пишем за познатото и дали пишейки нашата цел е да превърнем най-познатото в най-непознато?" Освен това, той допуска, че най-непознатото може да се превърне в най-познато, според него това е опитът, в който литературата ни среща с реалности, които са изключително чужди на човека, неоргинерни, понякога епатажни реалности, но които обаче чрез силата на литературата могат да бъдат приближени до нас.
Лицата в книгата
"Присъствията са празнотата на лице"
Според писателя всичко може да загатва за присъствието на другия. "Пустият остатък от лицето, е когато лицето присъства без да бъде лице, без да има формата на лице, но когато то се усеща, когато усещаш че то те гледа – без да има кой да те гледа. Това е едно присъствие – то със сигурност е персонаж и в главите".
17 ноември е ден на философията, според Валентин Калинов погледът на съвременния човек е насочен към самия себе си "той е изключително прикован в собствения си образ". Връзката на човек с "мен и мен самия" винаги е проблематична и в този смисъл човек има нужда от философията.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Пътят на музикантите" (Musicorum Via) е името на съвместна инициатива на Българската академия на науките и Националната музикална академия (НМА). Предстои поредица с поредица от концерти, която започва на 7 април в зала "Проф. Марин Дринов“ на БАН. В рамките на академичната година изявени студенти на Музикалната академия ще представят..
Мнозинството от българите ( 55% ) са готови да дарят свой орган на роднина или близък , ако има животоспасяваща нужда, а 19% отговарят, че не биха го направили. По темата за донорството една трета от българите признават, че изобщо не са запознати , а 34% посочват, че "по-скоро не са запознати". 40 на сто биха се съгласили да дарят..
Юлия Спиридонова, е една от най-четените и превежданите български писатели за деца и юноши . Книгите ѝ са превеждани на много езици. Носител е на множество награди като най-четен и обичан автор. Тя е номинирана за пореден път за наградата Астрид Линдгрен тази година . В разговор в предаването "Радиокафе“ тя коментира британския сериал а..
В аулата на Факултета по журналистика и масова комуникация към Софийския университет „Св. Климент Охридски“ от 17:30 часа днес ще има изслушване на кандидатите за омбудсман, организирано от Форум „Гражданско участие“, Националният младежки форум, Български център за нестопанско право и други 9 НПО. Омбудсманът на Република България е..
Новата книга на писателката Албена Ненкова "Не, аз благодаря!" стана основа и на моноспектакъла на Бориса Сарафова-Черкелова , носещ същото име. "Не, аз благодаря!" - разказ за малкия човек, намерил убежище в илюзията "театър". Това е на пръв поглед една история за гардеробиерката Невенка, която е останала по случайност сама в дома на..
Морето и водните спортове са тяхната страст, професионален път и начин на живот. Организацията им се стреми да предава и популяризира морската култура в България чрез обучения по водни спортове, социални инициативи и състезания. "Акаша сърф" е и единственият международно сертифициран център по водни спортове в България, воден от олимпийски и..
Константина и Кристин са част от Ритмо денс студио - една от най-големите школи по социални латино и народни танци. Те се занимават със салса и бачата от близо 10 години. Константина е автор на лейди хореография, която заедно с Кристин и други дами от клуба представят на 8 март в интернет пространството. "Аз правя такива лейди хореографии и..