„На фона на колите, които има, сме на едно от челните места в Европа. Оптимално е да се гледа брой зарядни точки спрямо брой автомобили. Брой зарядни точки спрямо брой автомобили в България са малко над 5,5-6 автомобила на една зарядна точка. В Европа казват, че когато са 10 автомобила на една зарядна точка е проблем, когато са над 12 е много голям проблем. България стои много добре на картата на Европа“, добави Боян Бакърджиев.
Цената на електромобилите обаче е най-големият фактор за бавното навлизане на този вид коли у нас, каза Димо Колчев - прокурист на „Елдрайв чарджинг“.
„Все още са сравнително скъпи. От гледна точка на инфраструктура със сигурност нещата могат да бъдат и по-добре, но не са и много зле“, обясни Колчев.
По думите на Боян Бакърджиев, в Норвегия всяка втора кола е електрическа. Според него бъдещето е именно в електромобилите, но народопсихологията ни го възприема много трудно.
„Трябва да се обясни на хората, че транспортът е микс от услуги. Когато смесиш различните видове, по които можеш да се придвижиш от точка А до точка Б, няма как да не ти е по-удобно“, смята Бакърджиев.
С нарастването на употребата на електрически автомобили, нараства и дебата дали те наистина са достатъчно екологични. Батериите, които се използват за задвижване на електрическите коли, се захранват от енергията в електропреносната мрежа, която за момента се крепи най-вече на изкопаемите енергоизточници.
Експертите отчитат и екологичния "отпечатък" на производството им в сравнение с конвенционалните автомобили.
„Тук е много важно да се каже какво сравняваме – вредните емисии при производството ли? Нормалното е новото да е плашещо. Но бензинът, за да дойде до бензиновата колонка, е отделил много повече вредни емисии, отколкото отделя 1KW електричество. Големият плюс е когато електромобилът се движи в града, той не отделя вредни емисии. Батерията със сигурност е мръсен процес на производство“, допълни Боян Бакърджиев.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Вижте още:
Тази вечер разсъжденията на седмичните коментатори във "Форум" се разпростряха върху следните сектори и теми: Българската армия . Възнагражденията се вдигат с 30%. Най-ниската заплата в сектора става 2300 лева, а най-високата - до 6700. Каква беше казармата едно време и на какво учеше? Ще привлекат ли кадри новите заплати и това, че..
Започнаха засилени проверки за спазване правилата на пожарна безопасност на хотели, къщи за гости и други туристически обекти на територията на цялата страна. С това са ангажирани екипи служители от Министерството на туризма от Главната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" (ГДПБЗН) в МВР. Целта е, ако се налага, да се..
Стабилност и устойчивост са ключовите думи в прогнозата на австрийските компании за 2025, въпреки глобалната икономическа несигурност. Австрия продължава да бъде вторият по големина инвеститор в България . Очакванията на австрийския бизнес за предстоящите 12 месеца могат да се обобщят така: Много стабилност и приемственост,..
Въпреки че собствеността при недвижимите имоти (жилища) у нас е 85%, застраховките са едва около 8 процента. (При САЩ се застраховат 88% от имотите.) Има положителни индикатори за повишаване на информираността сред населението. Делът расте, но базата е малка, подчерта пред БНР-Радио София Веселин Ангелов , член на УС на Българската асоциация..
Във фоайето на БНР беше открита изложбата "По стъпките на Сирак Скитник 2024", посветена на 90-годишнината на Българското национално радио. Картините са отличените в националния конкурс за ученическо изобразително изкуство "По стъпките на Сирак Скитник", който се организира съвместно с Националната художествена гимназия "Димитър Добрович" в Сливен и..
“Деца свирят на деца“ е наречен концерта, който ще се проведе в Софийската градска художествена галерия (СГХГ), в последния ден на месец януари. Той е свързан с една от най-важните мисии на фондация “Културни перспективи“ - да развива потенциала на млади артисти и да им дава поле за изява. "В нашата вече позната и обичана серия концерти - "Деца..
Жители на с. Богданлия не се примиряват с решение на Община Елин Пелин да застрои 200 декара пасища от землището на селото с промяна на предназначението на земи , които са публична общинска собственост. Проблемът съществува от около година. Местните жителите са сформирали Инициативен комитет "Да спасим село Богданлия" , организирали са..