"Българските филми се забелязват все повече. Това е така от началото на 2022 г., която беше много успешна за всички български филми и много зрители влязоха на тях. Тази година продължава тази тенденция, тъй като авторите и продуцентите на самите филми отделят много по-голямо внимание на тяхното разпространение, отколкото в миналото. Относно програмата на 41-та "Златна роза", знаете, че фестивалите са неотменна част от филмовата индустрия, тази година ще представим над 50 нови български филма. От които е важно да се отбележи, че 29 са дебюта - както пълнометражни, така и късометражни дебюти", сподели Тодоров.
В конкурса участват 26 късометражни продукции, 12 пълнометражни, а новото, което е различно от предходните фестивали е, че ще могат да бъдат гледани и български сериали. Визията на фестивала е вдъхновена от 80-годишния юбилей на актрисата Меглена Караламбова, която е изработена от Николай Тонков. Откриването ще бъде с филма на Тонислав Христов "Последният гларус". Освен това зрителите ще могат да видят и втория филм на режисьора Яна Титова "Диада", "Чума" на Иван Владимиров, победителя от фестивала в Карлови Вари "Уроците на Блага" на Стефан Командарев, както и други заглавия.
Относно откриването на фестивала с документален филм, Тодоров каза:
"Документалното кино е много подценявано у нас, тъй като нямаме традицията и нямаме специалните киносалони, в които то се излъчва. Но в последната една-две години става ясно, че хората искат да гледат документални филми, когато те бъдат разпространени и представени по правилния начин, когато намерят точната аудитория, за която са създадени. Добри примери има от миналата година макар, че част от тях не бяха финансирани от НФЦ, но пък им помогнахме с разпространението."
По думите му ковид пандемията е повлияла негативно на разпространението на филмите, но хубавото е, че 2023 г. ще достигне нивата на брой зрители от времето преди пандемията.
"До момента годината е много силна. Ние правим статистика при нас от 2015 г. и това е най-силната година от 2015 година до момента", отбеляза Тодоров. Той посочи, че направата на една продукция трае от 2 до 5 години, а финансирането в момента е същото както за 2022 г., а именно 44 млн. лв. От тях 26 милиона са българско кинопроизводство, разпространение, кино показ и фестивали, 15 милиона са по схемата за възстановяване на разходи и 3 милиона за български сериали.
"Проблемът е, че бюджетът дойде доста късно през годината, в началото на август и до края ние ще положим неимоверни усилия да можем да сключим договори с всички, които са спечелили и очакват финансиране. Миналата година сключихме около 240 договора, през тази до момента сме около 150. Движим се с добро темпо, но направата на един филм изисква време", отбеляза той.
Освен това каза, че през тази година до момента зрителите са били около 300 хиляди. В момента тече процедура по избор на български претендент за наградата "Оскар", комисията е сформирана и тя ще заседава на 5 септември.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
С актьорите Жанет Милска, Николай Тодоров и режисьора Камен Коев говорим за "Любов, по сценарий в Холивуд", представление с предстояща премиера по музика на Милица Гладнишка и Иван Велчев. Какво ни очаква в предстоящия спектакъл? "Много любов – истинска, истерична, злобна, смешна", увери ни Жанет. "С Жани и Камен се познаваме..
Най-старата минерална баня в София е застрашена не само сградата, но и минералната вода изобщо, поради строителство в близки имоти. Не е извършен ежегоден хидрогеоложки монторинг, за да се установи дали строителството на търговски комплекс наблизо не е увредило трайно находището. А самата баня, която е най-старата в София, датираща от..
Безплатни изследвания на дишането при пушачи и бивши пушачи ще се проведат в четири града в страната от специалисти-пулмолози. Изследванията са част от Националната кампания "За живот без тютюнев дим" на Института за здравно образование и Националната асоциация за профилактика на белодробните заболявания, посветена на Световния ден без тютюнев..
Официално в полунощ на 9 срещу 10 март 2024 г. започна предизборната кампания за насрочените на девети юни избори за народни представители в следващия парламент, както и за български евродепутати. Кампанията ще продължи до полунощ на 7 юни. Каква е ефективната политическа комуникация в контекста на предстоящите избори? Коментар по темата направи..
През последните десетилетия различните рекламни послания достигат до нас чрез различни медийни канали. За целта, все по-креативно се използват и социалните мрежи. Помага или пречи обаче, изкуственият интелект в изработката на реклами? Според проф. Христо Кафтанджиев от Факултета по журналистика на Софийския университет и ръководител на..
Кои са най-важните новини от седмицата от САЩ предаде Младен Петков от Вашингтон. Тази седмица за първи път американският президент Джо Байдън заплаши Израел, че може да спре военната помощ за страната в продължаващата седми месец война. Заплахата доведе от бърза реакция от израелският премиер Бенямин Нетаняху, който каза, че страната му ако се..
От днес започва националната кампания за пътна безопасност "Написах ти писмо" , която цели да накара хората да се замислят, как точно подхождат, когато се качват в автомобила, тъй като в същността си той представлява една тежка машина, движеща се с много бърза скорост. Той служи не само да стигане от точка „А“ до точка „Б“, но когато не бъде..