Инициатива на сдружение "За Земята" - за качествена промяна в политиката за развитието и състоянието на велосипедната инфраструктура в София беше повод за разговор със събеседниците по темата - Драгомира Раева от сдружение "За Земята" и велокметът на София Милен Ангелов от международната гражданска организация “Велокметове“, която е базирана в Амстердам. В нейната философия е залегнало ускоряване в преоформянето на градовете припознаването на велосипеда като сърцето на една градска мобилност и основно средство не само за мобилност, но и за много други активности в които той намира приложение, сподели Милен Ангелов.
Той посочи примери за специализирани велосипеди – линейки за по-леки случаи или такива, използващи се за гасене на пожари. В много държави в приложение влизат и карго-велосипеди, които служат за по-бързи доставки.
„Определено това трябва да се осъществи в София съвсем скоро, тъй като потенциалите за градската икономика са огромни с товарните велосипеди, допълни Драгомира Раева.
За промените и предизвикателствата в средата на придвижване
„Инициативата “За свързани, удобни и безопасни велоалеи в София“ стартира преди дни - на 18 септември.
„Акцията започна с покана към хората да подкрепят шест искания, които избрахме заедно с велосипедната общност“, каза Раева.
- За изграждане на велосипедни алеи свързани в мрежа, за нормално комфортно придвижване до всяка точка на града.
- За безопасни кръстовища, обозначени със специални вело-ленти, вело пътеки за колелета, които в момента има на няколко места.
„Никъде на кръстовище няма обособено място, където велосипедистите да изчакват, няма означени места на повечето от по-големите кръстовища по какъв начин трябва да направиш ляв или десен завой, които понякога са изключително трудни, особено на кръстовище като „Орлов мост“, допълни Раева.
В препратка уточняваме, че на някои места в Европа левият завой за велосипедисти е забранен, а в държави като Австрия, десният завой е винаги “зелен“ за велосипедисти – т.е. имаш право на десен завой, дори когато всички светофари за останалите превозни средства са червени.
Искането на сдружение „За Земята“ за поддръжка на съществуващите велоалеи също не бива уважено, разказва Драгомира Раева.
„Нямаме средства, намерения, планове за поддръжка. Имаме само за нови велоалеи“, пишат в отговор до тях от различни институции.
“То е част от едно по-голямо искане – да се установят не само велосипедните политики, но и регулация за велосипедите изобщо в София, както е в повечето развити европейски държави“, допълни Милен Ангелов.
„Ние много бихме искали от следващите управляващи на града да припознаят ролята на велосипеда, в преоформянето на нашия град към един по-чист, по-уютен град, да бъде оформено чисто административно и като стратегия, която да включва не само изграждането и поддръжката, но и изграждането на конкретни политики“.
Петиция, свързана с инициативата и исканията на сдружение „За земята“ може да откриете и подкрепите на тяхната интернет страница.
Още детайли чуйте в разговора на Боян Бочев в звуковия файл.
Новата седмица ще протече с нови събеседници коментатори. До 21 февруари горещи новини и теми ще коментират социологът Елена Дариева и историкът Светослав Живков. Днес водещият на предаването Константин Лавсов насочи разговора така, че той обхвана следните теми: Социалното неравенство. Разделението сред обществото се видя и в бойкота на..
Какви са прогнозите за демографското развитие на столицата и какви са тенденциите за няколко десетилетия напред, според Актуализиран анализ на демографското развитие и прогноза , разработена в три варианта за населението на Столичната община по градоустройствени единици (ГЕ) за 2030-2040-2050 г.? Анализът е реализиран от общинското..
Близо с 10% поскъпват някои куриерски услуги от 1 март. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-леките пратки. От 1 март се въвежда 10% увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Това потвърждава за БНТ една от водещите куриерски..
Средната брутна заплата на жените в България е с около 20% по-ниска от тази на мъжете , показва изследване, направено за периода 2008-2022 г. от института "Зангадор" и представено на конференцията "Заплащане и равнопоставеност в България", организирана от Българска платформа към Европейско женско лоби (ЕЖЛ). Разликите във възнагражденията..
Образователната платформа prepodavame.bg адаптира два международни наръчника, създадени по инициатива на Office for Climate education (Офис за климатично образование) - международна организация под егидата на ЮНЕСКО със седалище във Франция, чиито цели са да подкрепя образованието, свързано с климата чрез създаване на образователни ресурси и..
Banff Centre Mountain Film Festival в България - един от най-големите и най-престижни планинарски кино фестивали в света пристига за традиционна си първа спирка в страната ни - София. След провеждането му в градчето Банф, Канада през ноември 2024, най-добрите и отличени филми тръгват на световна обиколка, като посещават над 40 държави по целия..
Летище София работи нормално при зимни условия. Пистата за излитане и кацане, рульожките за маневриране и перонът са почистени. Извършват се процедури против обледеняване на самолетите, уточняват от летището. Препоръката към пътниците е да идват два часа преди полета си на съответния терминал на летището. През следващото денонощие в по-голямата..