Екипът на предаването „Добър вечер, София" гостува на Международната конференция So Alive, чиято глобална идея е да даде насоки в сферата на издаването и продуцирането на музика и разпространението й в глобален мащаб.
Корин Садки от Франция бе лектор на събитието. Корийн работи вече 25 години в музикалната индустрия и разработва маркетингови и комуникационни стратегии, водена от безкрайната си страст към музиката. Нейният глобален опит ще бъде от полза, за да преминем напред в издаването и разпространяването на музика.
„По време на тази конференция говорих по две различни теми – на първо място за същността на международните турнета, каква е необходимостта като артист да се подготвиш, когато тръгнеш на турне в чужда страна, ключови фактори, които да имаме предвид, ако не искаме да загубим пари, без да знаеш как ще се справиш и как да работиш с истински добри професионалисти, за да постигнеш целите си“, сподели тя.
На конференцията тя представи и фонд от Европейския съюз, чиято цел е да подкрепя музиката на живо. Той ще стартира в началото на ноември и дава възможност за участие и на български продуценти на европейско ниво.
В момента Корин е съветник към Националния център за музика, който отговаря за Европейските въпроси по равенството между половете.
„Смятам, че както в повечето общества, не е много лесно за жените да намерят своето място, в това число и в музикалния бизнес, музикалната индустрия“, разкри тя и направи съпоставка с проучване във Франция, което показва, че на най-добрите музикални френски фестивали, само 16% от музиката е създадена от жени, а в останалата част на Европа съотношението не е по-различно“, посочи тя.
Още интересни детайли по темата, както и за още един интересен аспект в работата на Корин Садки – ейджизмът в музиката, чуйте от разговора на Яна Спиридонова в звуковия файл.
Превод в ефир: Любов Костова
Павел Балев безспорно е един от най-успелите български диригенти зад граница. Реномето му в Европа е впечатляващо високо. Това се дължи на задълбочените му познания, прекрасното познаване на репертоара, детайлната подготовка за всеки ангажимент и изключителната му работа с оркестъра. И на интересните и често необичайни програми, които конструира..
Краят на сладкарница “Цар Освободител” е по-тривиален от очакваното: На 8 септември 1945 във в-к Отечествен фронт се говори за сладкарницата като сборно място на другарите Тодор Павлов и подобни за "народно въстание" на сутринта на 9 септември. Пак там са се продавали билети за джазова вечер. В последствие в 1946, друг вестник говори за..
Светлана Мухова и новата ѝ книга "Извори за миналото на Копривщица от османските архиви": "Църквата е построена във времето, когато е създаден регистъра на мъжкото население. Над 10 годишните деца работят, около 60% от мъжете работят извън родното си място, дори 12 годишни деца работят с предприемчивите си родители в европейска Турция, Гърция. Описът..
Цигуларите виртуози Дина Шнайдерман и Емил Камиларов, на които цяла България се възхищава, се запознават на младежки фестивал в Берлин, където са конкуренти за първата награда - той от името на България, а тя от СССР. Дина я спечелва, а Емил се влюбва. И я чака цели 8 години, защото бъдещата му съпруга е малолетна и все още ученичка...
С „Маргаритка“ на мач. 11-14 април: футболни фенове от различни агитки се обединяват в името на децата. Събитието ни го представя Йордан Жечев: "Инициативата е да предаден любовта си към отбора. "Маргаритка" е социален проект - децата да имат достъп до качествено възпитание. Обиколихме фенклубовете на 16-те отбора в Първа лига. Стиснахме си ръцете за..
"Великден в града" – започва великденски базар в Градската градина. Подробностите от Теодора Бреме, организатор: "Постарали сме се нашите посетители да се потопят в празничното настроение. Днес сме подготвили кори с яйца за малките, а утре ще правим венци. Продължаваме до Велики понеделник. Всеки ден има програма с кулинарни изненади и ателиета за..
Историческа възстановка на живи картини от Априлското въстание в Северния парк с доц.д-р инж. Георги Маринов: "За съжаление малко е лошо времето, но това не ни пречи. Участниците са облечени и чакаме общината да реши точния час, чакаме да се посъбере малко публика, правим го за децата. Правим живи картини - първоначално селско ежедневие, нападение..