По думите на Панайотова проектът е бил разпознат от световната организация UNESCO за световен принос в популяризирането на култура сред младите хора.
"Кое е толкова интересно на фотографиите? Освен, че е една методология, в която се работи с минимум 100 деца в един проект с различни ателиета (кукли, танци, маски, театър на маските, музика), които тези деца в неравностойно положение се въвличат в един месец в такава творческа работа, винаги завършва с голям приказен фестивал", сподели Панайотова.
Тя отбеляза, че изложбата цели да онагледи и да предизвика диалог за това, колко е важно изкуството.
"Фотографът е част от общността, той е в центъра на събитието. В Африка почти не забелязваха, че сме бели, аз бях приета като част от общността. Атанас Кънев, който също пътуваше с мен беше приет и това даваше възможност да се хванат кадри от места, в които никой турист не можеше да попадне. Това е най-мащабната фотография за работа с деца изобщо", каза артистката.
На 22 януари 2024 година ще бъде и премиерата на книгата й, която се нарича "Приложен театър. Теория и практика от България до Африка". В нея е обяснено как театърът хармонизира и решава проблемите в общностите. На 31 януари във финалния ден на изложбата ще има среща с учители и представители на образованието, както и театрални артисти. Целта й ще бъде как изкуството да може да навлезе в образованието.
По думите на фотографката мултикултурността е много важна, понеже живеем в свят, който се "отваря". Това има своите позитиви, защото разширява съзнанието и кара човек да разбере, че отвъд различията всички са еднакви.
"Най-важното според мен е да се развива въображението. Театърът осигурява това чрез преживяване", отбеляза Панайотова.
Тя добави, че театралното изкуство е част от преживяванията на децата, не като история, а като драма, като преживяване.
Повече подробности чуйте в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..