Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

България търси своите нови младежки делегати към ООН

Снимка: una.bg

Дружеството за ООН в България с официалната подкрепа на Министерството на външните работи на Република България и своите партньори от неправителствения сектор организира за 18-а поредна година национален конкурс за избор на български младежки делегати към ООН с мандат 2024-2025 година.

По темата разговаряме с Тодор Рогошев, координатор на програмата "Български младежки делегати към ООН".

“Да си младежки делегат към ООН е една страхотна възможност за младите хора да участват в процеса на взимане на решения на най-високо международно ниво.

Самата програма основно се координира от Дружеството за ООН в България с официалната подкрепа на Министерството на външните работи на Република България и своите партньори от неправителствения сектор. В рамките на своя мандат младежките делегати представляват гласът на младите хора пред ООН в различните му заседания. "Младежките делегати са гласът на ООН и в България, те са мост между международната организация и младите хора", посочи той.

Селекционната кампания, която се състои в 4 етапа онлайн и на живо от 16 март до юли 2024 г.

В момента тече първият етап, в който кандидатът попълва детайлно кратък формуляр. Кандидатурите се разглеждат от специална комисия, след което одобрените минават във втория етап, където получават 2 въпросника - на български и английски език. Който премине през втори етап, отива и към най-щателния - трети, който е конфиденциален и не се коментира, посочи Тодор Рогошев.

По думите му, чрез практически упражнения комисията ще има поглед върху това, как представилите се кандидати се сработват с останалите.

"Получаваме непосредствени впечатления за това, дали някои от нашите кандидати са от необходимото “тесто“ да бъдат български младежки делегат към ООН - илюстрира той. - Като казвам това, не означава, че имаме някакъв калъп, който търсим, някакъв модел. Дори напротив – младежки делегати са ставали хора със всякакъв житейски и професионален опит, имали сме юристи, архитекти, хореографи, доста богата палитра“, уточни Рогошев.

Кандидат-делегатите трябва да са навършили 18 години и в рамките на своя мандат да пребивават на територията на Република България. Владеенето на английски език е необходимо, за да могат да се справят на различните сесии на ООН и в Комисията за социално развитие. Изискването за навършени 18 години е за да могат да пътуват свободно, а изискването за уседналост е важно, защото работата на младежките делегати не включва само работа в ООН, но и на местно ниво в България.

Програмата "Български младежки делегати към ООН" дава възможност на двама млади души да се включат в делегацията на България към Общото събрание на ООН, Комисията по социално развитие на ИКОСОС и други международни форуми, където работят с правомощия, сравними с тези на акредитиран дипломат, съгласно политиките на ООН за младежта. Двамата младежки делегати изпълняват важната роля на представители на гласа на младежите в България на най-високо междуправителствено ниво.

В рамките на 18-месечния мандат работата на делегатите е насочена предимно към младежките политики и актуалните за българската младеж теми и предизвикателства.

Въпреки трудностите, произтичащи от световните и националните кризи през последните три години, българските младежки делегати продължават своето активно участие в обществените процеси, като усърдно отстояват интересите на младите хора. А България остава припознат сътрудник в насърчаването на младежкото участие на международно ниво вече повече от 16 години.

Чуйте разговора на Христина Иванова с координатора на програмата "Български младежки делегати към ООН" Тодор Рогошев.


По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Доц. д-р Александър Христов: Търсенията в Google са огледало на начина, по който живеем

Карлос Насар е най-търсената личност, a "Гунди – легенда за любовта" оглавява филмовите търсения в Google, в традиционния годишен обзор на платформата за най-търсените думи и изрази, които разкриват интересите на българите през 2024 година. Сред тях водещата тема са българските спортни успехи. Концертът на Тони Стораро се оказва по-търсен от..

публикувано на 16.12.24 в 17:55

Кметът на Костинброд с отличие за "Съвременна визия за иновативно управление на община"

Кметът на община Костинброд Трайко Младенов получи отличието в категория "Съвременна визия за иновативно управление на община“ (с над 8 хил. жители) от Годишните награди на Областния управител на Софийска област. Отличията бяха раздадени след 6-годишно прекъсване. През тази година управленският екип успя да постигне много за общината, каза..

публикувано на 16.12.24 в 16:38

Доц. Любомил Драганов превръща звуците на джаза в образи в изложбата "Когато сутрин слушам джаз"

Новата изложба на Любомил Драганов “Когато сутрин слушам джаз“ беше официално открита на 10 декември, в зала BLVD 138. Събитието отбеляза неговата 55-годишнина и предостави възможност на почитателите на изкуството да се докоснат до 25 специално направени акварела, вдъхновени от магията на джаза. Произведенията са посветени на..

публикувано на 16.12.24 в 16:30

Годишно проучване на БСК: Нагласите на бизнеса за 2025 г. са по-скоро песимистични

Българската стопанска камара представи резултатите от годишното проучване сред членовете на Камарата относно бизнес климата през изтеклата година и очакванията за 2025 г. по отношение на икономическата среда, инвестициите, работните места и др. Традиционната онлайн анкета е проведена в периода 5 ноември – 6 декември 2024 г. сред 738 микро, малки,..

публикувано на 16.12.24 в 15:46
Антоанета Василева, координатор на Националния център за безопасен интернет

Влиянието на инфлуенсърите и родителския контрол

Инфлуенсърите обикновено създават съдържание, което е забавно, креативно и съобразено с интересите на младите хора. Те често изглеждат достъпни, автентични и модерни, споделят ежедневието си и предават идеята, че са „като нас“. Освен това играят ролята на „виртуални приятели“ на младежите, особено в периода на тяхното израстване, когато търсят..

публикувано на 16.12.24 в 14:14

Две нови издания на класиката на Юго "Парижката света Богородица" са на българския книжен пазар

За Панаира на книгата в София излязоха две нови издания на "Парижката Света Богородица" от Виктор Юго, с нови илюстрации, по повод откриването на възстановената катедрала "Нотр Дам" във френската столица, което се случи на 7 декември. Почти седмица след откриването на възобновената парижка катедрала, в България излиза луксозно издание на..

публикувано на 16.12.24 в 13:02

Викторини учат децата за факторите, причиняващи климатичните промени

Климатичните промени оказват все по-голямо влияние върху ежедневието на хората, включително и в България. На този фон е кообразованието е недостатъчно застъпено в стандартните учебни програми и голяма част от младежите не се чувстват подготвени за предизвикателствата, които климатичните промени ще предоставят до края на живота им. Образователният..

публикувано на 16.12.24 в 12:52