Програмата включва две части, като първата се фокусира върху изкуствения интелект в образованието и неговата роля за оптимизиране на административните процеси и учебната среда.
Втората част ще разгледа въпросите за социално и емоционално развитие на децата, както и подходите на STEAM обучението.
Изложението е безплатно и в него могат да участват по двама представители от образователна институция от София град и Софийска област.
"Имаме достъп до всичко ново, но предизвикателството в България е - как се прави. Имаме достъп и до технологии, до иновации и пътувания. И директори и учители пътуват доста интензивно Европа и по света за да видят как се прави, но проблемът е в реализацията", заяви д-р Александър Ангелов, управител на Център за творческо обучение в предаването "Ритъмът на столицата".
Една от причините, които създават трудности в промените е ролевият модел, изтъкна той и посочи конкретни примери, които може да проследите в разговора.
"Въпросът е, че дори директорите и учителите да имат солидно намерение да направят видима промяна има много фактори, които трудно се взимат предвид веднага и е нужно холистично да се работи с години, за да ги прескочиш и да се получи наистина. Според мен, проблемът е, че се прави на парче. Плюс е, че виждаме много работещи модели, минус е, че отнема много време, понякога се чупи и мотивацията, докато се изпълнят", изтъкна експертът.
Добре е да се постигне персонализирано обучение, но въпросът е, дали учителите владеят методите и дали имат технологиите и инструментите, с които не да работят с всяко дете поотделно, а в рамките на часа или проекта който изпълняват. Той да е така композиран, че да има смислени и постижими задачи за всяко дете, подчерта още д-р Александър Ангелов, изтъквайки няколко причини защо това на практика е доста трудно.
"Тук има стандартен модел на преподаване и се гонят индивидуални резултати. На Запад има гъвкав модел на преподаване и се гонят груповите резултати. Затова, когато дадеш функционален тест, много от българските ученици не могат да се съпоставят адекватно с техни връстници от други държави", поясни още той.
Д-р Александър Ангелов е създател и управител на Център за творческо обучение и образователната компания CCT Poland, в Полша.
Член е на комисията за иновативни училища към МОН от самото ѝ създаване. Притежава над 15 години опит в образованието и дигиталните технологии. Посетил е над 1000 училища, детски градини и университети на 4 континента., Защитил докторска дисертация на тема "Промяна на образователната организация при внедряване на облачни технологии", и е преподавател в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски".
В момента разработва учебни програми за учители в България и Полша, провежда обучения и консултира образователни организации да променят методиката, административните и учебните процеси, така че да са по-свързани с предизвикателствата на света и да се възползват по-добре от силата на дигиталните технологии.
Д-р Александър Ангелов е отдаден на качеството в образователната трансформация - той и екипът му развиват нови партньорства и проекти с международно доказани експерти и адаптират работещи модели от света към образователната среда в страната. Той е първият Google сертифициран иноватор в България и Централна и Източна Европа.
"Дни на иновациите в образованието" е поредица от информационни събития и срещи с училища и детски градини в България, които се провеждат в партньорството на местните общини и регионални управления по образованието. Досега събитието беше посетено от стотици директори и учители в градовете Пловдив, Добрич, Русе, Благоевград, Пазарджик, Стара Загора, Сливен и Бургас.
Още интересни аспекти по темата чуйте в разговора на Данаил Конов в звуковия файл.
След години на институционална летаргия, 2024-та не донесе устойчив напредък в борбата с корупцията, но се отличи с рязка промяна в поведението на прокуратурата. Тази активизация не е резултат от вътрешна реформа или натиск за отчетност, а е продиктувана от силни политически трусове Започнаха нови наказателни разследвания, насочени почти..
В рамките на Лятната резидентска програма на Институт "Лист" - София, унгарският артист Регина Сарвари представя изложбата "От Бели Дунав до Черно море". Проектът е посветен на замърсяването на водата. Съчетавайки пърформанс, медийна документация и материални доказателства, изложбата има за цел да повиши осведомеността за..
Животът ни вече е в постдигиталната епоха, в която живеем освен с физическата си същност и с нашите виртуални аватари, които както казва Рей Кърцуайл, в един момента ще се слеят в едно и тогава ще станем едно с машините, но дотогава има много път да се извърви и все още се говори за това какво е човешко, какво е медия, информация, както е ИИ. Не..
Различни са настроенията при американски законодатели за нападенията на САЩ в Иран след класифициран брифинг, проведен на фона на обвинения от демократи, че администрацията президента Доналд Тръмп не е ги е информирала доколко ударите ще попречат на Иран да разработи ядрено оръжие. Републиканци посочиха, че брифингът е утвърдил..
Дамската фламенко група LaboratoriA ще представи в София новия си спектакъл "¿Que quiere la niña?" Петте танцьорки, певици и инструменталистки са от Барселона. Те създават групата през 2017 г. като лаборатория за артистични експерименти. Новият им спектакъл "¿Que quiere la niña?" ("Какво иска момичето?“) ще се състои на 30 юни 2025 г., от..
Има издадена заповед за премахване на незаконните тръби заустени в източната част на Боянското блато. След 8 месеца административни действия от страна на общинските и държавни органи, се очаква бързо премахване на тръбите. От "Защита на Боянското блато" ще са на терен, ще проследят внимателно как се премахват тръбите и ще сигнализират, ако има..
В Перник започва 22-ият Международен фестивал за късометражно кино "В Двореца". 242 филма са включени в конкурсните програми. Те са подбрани от селекционна комисия сред 5520 кандидатствали филмови продукции от 127 държави. Жури от международно изявени филмови експерти ще отличи най-добрите игрални, анимационни, документални и експериментални..