"Социалните мрежи дават едно много голямо предимство в сравнение с общуването на политиците, или бъдещите политици в традиционните медии. Това голямо предимство е еднопосочността. В тях политикът за да се представи няма нужда от журналист, който да го провокира с неудобни въпроси. Той може да каже всичко, може да обещае всичко и това послание да стигне до много широка аудитория, защото няма цедка", каза тя.
Това по думите й е доста обезпокояващо, защото от една страна винаги медиите са били пазителите на знанието и информацията и не са позволявали дезинформацията да достигне до много хора. Явлението не е от вчера и при последните избори са се забелязали доста последователни действия на някои от партиите, които са използвали много умело популярните платформи. Другото е, че голяма част от партиите тотално са неглижирали този начин на агитация, а аудиторията иска да види разговор и ангажираност.
Има ли определен профил на хората, които по-силно се влияят от написаното?
"За съжаление това са хора, които по-скоро не са винаги критични към информацията, която получават. Самите послания също са достатъчно хлъзгави, общи и бляскави и едновременно с това привличат тези реакции. Страстта и емоциите, които се влагат от говорителите също оказват влияние на този тип профил. Това са хора, които очевидно имат достатъчно време за да скролват и да консумират подобен род съдържание. Уморени са от традиционните доста по-сухи и елитарни наративи и лесно са конвертируеми от хора, неизвестни в социалните мрежи към избиратели", каза Томс.
Тя посочи, че интернет колкото и да е свободно място, то трябва да бъде регулирано. ЕС има най-добрата регулаторна рамка по отношение на социалните платформи, но Tiktok не винаги влиза в спазването на тази рамка.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..